PDA

Zobacz pełną wersję : Co lepsze FX35 czy FX45?



mlody
19th-November-2012, 12:17
Witam

Ciągle jestem na etapie szukania autka (FX rzecz jasna) i czy mógł by ktoś podzielić się ze mną opinią który według was jest lepszy. Obecnie posiadam autko z silnikiem 4.2 (V6 vtec) i wiem że róznice w spalaniu naprawde nie są nie wiadomo jakie w porównaniu z resztą trochę mniejszych silników (około 2-3 litry). Mój spala od 14 do 16 podczas normalnej jazdy :). Od razu zaznaczam że nie piłuje auta i nie zależy mi żeby byc pierwszym z pod świateł :) (moja żonka to co innego tym samy autem robiła praktycznie 100 mil mniej na zbiorniku o zgrozo :D ale zawsze jak rusza to 4-5k RPM ma na zegarze hehe)
Jeżdżę tym autkiem juz 7 rok i nic kompletnie się nie dzieje (wiadomo rozrusznik, akumulator, zawieszenie tzn klocki, tarcze, końcówki etc. typowo eksploatacyjne sprawy) jeżeli mowa o silniku to kompletnie nic. Mam najechane prawie 300k km i silnik cyka. Dodatkowo rocznie bierze litr oleju (tydzień temu sprawdzałem). Znam też opinie z US gdzie wszyscy mówili że V8 jest praktycznie nie do zajechania. Teraz tak mnie interesuje w razie czego dostępność części - jak sprawdzałem na alle czy ebay to raczej nie ma problemu (do swojego wszystko prawie targałem (rozrusznik, końcówki etc) przez ebay - nie dość że oryginały to z cłem i przesyłką tańsze niż u nas używki :)).
Znalazłem jednego FX45 no w środku jest cudowny jak dla mnie (stara konsola) no tylko jak trochę poczytałem po forum to właśnie była tylko kwestia części :( i ich dostępności. Generalnie nie za bardzo jestem zwolennikiem zamienników (nie to że posiadam kasę ale już kiedyś skusiłem się i płaciłem dwa razy bo zamiennik nie dał rady dlatego wolę dopłacić trochę więcej i mieć znów spokój na dłuższy czas).
Co sądzicie o tej jednostce bo z tego co się orientowałem to jest tylko chyba różnica w silniku (zawieszenie jest praktycznie to samo co w fx35). Dodatkowo czytałem gdzieś że fx45 ma wzmacniany silnik i mniej awaryjny niż fx35 ale wiadomo jak to wierzyć pismakom - czasami trafią a czasami nie :).
Eh i mam kolejny dylemat a zaznaczam że jestem sentymentalny do aut i wiadomo jak to kupie to będę chciał nim jeździć jak najdłużej się da :). Link do auta które mnie tak zauroczyło jest tu http://otomoto.pl/infiniti-fx-45-gaz-kamera-cofania-okazja-C26659602.html - plusem jest to że jest blisko mnie i moge podjechać i sprawdzić (no co 100 km to nie 350 :) ). No to mniej więcej tyle w skrócie - jak coś to czekam na opinię (jednostki V8 rzecz jasna)

gizmo
19th-November-2012, 12:47
Nie jeździłem 35-tką ale FX45 to naprawdę dobre auto - nie wiem jaka jest różnica w przyspieszeniu pomiędzy tymi modelami ale wiem że jednostka jest na pewno bardziej wytrzymała aniżeli 35. Z prostej przyczyny 1l pojemności i dwa cylindry więcej przy nieznacznie większej mocy czynią ten silnik mniej "wyżyłowanym". Widziałem, że szukasz auta z gazem więc proponuje Ci wybór 45-tki jako lepiej znoszącego gaz. To nie znaczy, że do 35 nie można założyć gazu - bo na forum masz mnóstwo przykładów, że poprawna instalacja oraz fachowiec i 35 też będzie pracować bez problemu. Na stronię princ-a w przeciwskazaniach co do instalacji jest FX35 a 45-tki już nie ma. Co do spalania to moim zdaniem nie ma zbyt dużej róznicy - tu większa pojemność i ilośc cylindrów tam musisz tan gaz mocniej wciskać aby się bujnąć :)

ArtPol74
19th-November-2012, 13:51
To ja już zgłupiałem....

Jacob_USA
19th-November-2012, 14:30
Obydwie jednostki nie sa nowoscia dla nissana sa instalowane i uzywane od lat w autach nissana/inifniti, wiec tu duzo mozna polemizowac co lepsze

mlody
19th-November-2012, 15:51
To ja już zgłupiałem....

Dlaczego? :)

mlody
19th-November-2012, 15:57
Nie jeździłem 35-tką ale FX45 to naprawdę dobre auto - nie wiem jaka jest różnica w przyspieszeniu pomiędzy tymi modelami ale wiem że jednostka jest na pewno bardziej wytrzymała aniżeli 35. Z prostej przyczyny 1l pojemności i dwa cylindry więcej przy nieznacznie większej mocy czynią ten silnik mniej "wyżyłowanym". Widziałem, że szukasz auta z gazem więc proponuje Ci wybór 45-tki jako lepiej znoszącego gaz. To nie znaczy, że do 35 nie można założyć gazu - bo na forum masz mnóstwo przykładów, że poprawna instalacja oraz fachowiec i 35 też będzie pracować bez problemu. Na stronię princ-a w przeciwskazaniach co do instalacji jest FX35 a 45-tki już nie ma. Co do spalania to moim zdaniem nie ma zbyt dużej róznicy - tu większa pojemność i ilośc cylindrów tam musisz tan gaz mocniej wciskać aby się bujnąć :)

No chodziło mi jeszcze o dostępność części? :) bo to w sumie jest moim zaciekawieniem. Jeżeli chodzi o gaz to powiem tak - jak było by bez gazu to ok :) jak będzie z gazem to również OK :). Generalnie wolał bym na początek bez gazu bo wiadomo - niepewność jak jest instalacja założona i czy silnik nie dostał już swojego przez czyjąś głupotę (złe założenie instalacji) nie wiadomo :).

sirtrojan
19th-November-2012, 16:17
Dostępnośc części na plus dla VQ35DE - czyli FX35

gizmo
19th-November-2012, 17:50
No chodziło mi jeszcze o dostępność części? :) bo to w sumie jest moim zaciekawieniem. Jeżeli chodzi o gaz to powiem tak - jak było by bez gazu to ok :) jak będzie z gazem to również OK :). Generalnie wolał bym na początek bez gazu bo wiadomo - niepewność jak jest instalacja założona i czy silnik nie dostał już swojego przez czyjąś głupotę (złe założenie instalacji) nie wiadomo :).

Właśnie nie bardzo rozumiem, co masz na myśli pod pojęciem części. Trudna dostępność części do 45? Tzn ja poza filtrami nic w silniku nie wymieniałem więc nie wiem o częściach. Pozostałe eksploatacyjne komponenty jak klocki, tarcze itp są dostępne bez problemu.

Tomek g35c
19th-November-2012, 18:06
I jedno dobre i drugie...
Chcesz 280 HP albo chcesz 315 HP... spalanie większe...
Ja bym kupił FX45 dla siebie... ba nawet FX50...
Ale dla żony FX35 jest wystarczający... a ja lubię Coupetę... więc jest wszystko do wyboru...
Gizmo dobrze napisał... skoro nic się nie psuje to po co te części? i ich dostępność...

slepy62
19th-November-2012, 18:25
do swojego wszystko prawie targałem (rozrusznik, końcówki etc) przez ebay - nie dość że oryginały to z cłem i przesyłką tańsze niż u nas używki...
-jeżeli masz dostęp-potrafisz i się nie boisz lol ciągnąć części z USA - nie ma znaczenia który wybierzesz bo tam części są bez problemu dostępne...
-w zasadzie samochody różnią się tylko silnikiem+"bebechy", w standardzie FX45 jest lepiej wyposażony / w FX35 zależy od wersji/pakietów


jednostka 45 jest na pewno bardziej wytrzymała aniżeli 35. Z prostej przyczyny 1l pojemności i dwa cylindry więcej przy nieznacznie większej mocy czynią ten silnik mniej "wyżyłowanym"...
biorąc pod uwagę moc uzyskiwaną przez obydwa silniki
- wg. standardów europejskich oba te silniki są bardzo słabo "wyżyłowane"
- może ma to większe znaczenie przy przebiegach kilkaset tysięcy mil - jakie robi się w USA, w eurolandzie....,

więc zgadzam się z:

Obydwie jednostki nie sa nowoscia dla nissana sa instalowane i uzywane od lat w autach nissana/inifniti, wiec tu duzo mozna polemizowac co lepsze

jeżeli nie zależy Ci na 0,9 sekundy do setki - jako że planujesz zakup auta 6~8 letniego - myślę że ważniejsze jest to w jakim stanie kupisz auto (silnik) a nie który to będzie, więc zanim podejmiesz decyzję sprawdź bardzo dokładnie silnik - zwłaszcza kupując auto kilka lat jeżdżone w Polsce, bo przebiegi w tym wypadku są z reguły "piękną bajką..."

mlody
19th-November-2012, 20:02
Hehe no i wszystko jasne :) - najpierw CARFAX sprawne oko mechanika i "nadzieja" że reszta jest w porządku hehe. Wiem że (Japonce) się nie psują bo sam miałem stycznośc z TOYOTĄ (kumpla) co miał najechane 500k mil i nic poza standardowymi wymianami :) ja z kolei miałem 4Runner miała najechane 300k mil i nic - rozrusznik, aku i zawieszenie wymieniłem (amorki, końcówki etc.) tak poza tym nic lać i jechać.
Generalnie zawsze wolę się zapytać ludzi doświadczonych bo wiecie jak jest u nas - każdemu pali 5l bajury na 100km ale jak trzeba gdzieś jechać to ma przepały minimum drugie tyle :D lub też moje się nie psuje a ciągle coś tam dłubią :)
Dodatkowo jak kupowałem Cheviego to mi wszyscy mówili że za rok padnie skrzynia etc. - odpukać w niemalowane ale do dziś dnia nie mam problemów :)
Jeżeli mowa o przebiegu to się liczę że może być małe przekłamanie ;) ale każdy tak ma - jak nie kupujesz nowego to se można gdybać hehe.
No w tym starszym fx nie moge się na ta konsole napatrzeć - oj niesamowicie to wkomponowali w to auto (ale to wiadomo rzecz gustu :))


-jeżeli masz dostęp-potrafisz i się nie boisz lol ciągnąć części z USA - nie ma znaczenia który wybierzesz bo tam części są bez problemu dostępne...

Każdy ma dostęp kto ma neta :) - ebay rules dodatkowo juz mam tak z urzędem celnym że przysyłaja mi od razu do domu paczkę z kwota do zapłaty i koniec - wystarczył email i zgoda
Ostatnio jak brałem z US to mnie skasowali sporo za wysyłke ale wysłali coś było taniej i różnice zwrocili na konto - to się dopiero nazywa uczciwość lol
NIe ma co się bać jak to się mówi zuchwały ma dwa kawały ;)

ArtPol74
20th-November-2012, 08:02
Dlaczego? :)
Dlatego, że gdzieś na forum był poruszany temat 45 i gazu i poszukiwań silników na wymianę. Wcześniej po rozmowach w AC gaz w Białymstoku byłem przekonany, że lepsze do gazu 45 bo sam się takim interesowałem. Ale, że mało modeli ma ten silnik to jakby co to ciężko znaleźć. Ja uważałem,że jak kupować/szaleć Infi to szaleć i kupić 45 :-)

gizmo
20th-November-2012, 08:56
jeżeli nie zależy Ci na 0,9 sekundy do setki - jako że planujesz zakup auta 6~8 letniego - myślę że ważniejsze jest to w jakim stanie kupisz auto (silnik) a nie który to będzie, więc zanim podejmiesz decyzję sprawdź bardzo dokładnie silnik - zwłaszcza kupując auto kilka lat jeżdżone w Polsce, bo przebiegi w tym wypadku są z reguły "piękną bajką..."[/QUOTE]

myślę, że to jest najlepsze kryterium wyboru...

mlody
20th-November-2012, 12:46
Dlatego, że gdzieś na forum był poruszany temat 45 i gazu i poszukiwań silników na wymianę. Wcześniej po rozmowach w AC gaz w Białymstoku byłem przekonany, że lepsze do gazu 45 bo sam się takim interesowałem. Ale, że mało modeli ma ten silnik to jakby co to ciężko znaleźć. Ja uważałem,że jak kupować/szaleć Infi to szaleć i kupić 45 :-)

I wszystko w temacie lol - teraz trafić coś wartego uwagi i tylko brać hehe - oj jeszcze żeby to było takie łatwe :P
No tak czy inaczej sporo opinii także bez względu jaki się trafi (45 czy 35) to brać i juz (oczywiście po uprzednim sprawdzeniu ale sądzę że do środka nie wejdę i wiele rzeczy nie da się przewidzieć ;)

sirtrojan
20th-November-2012, 13:39
"lepsze jest wrogiem dobrego "

;)

mlody
20th-November-2012, 20:57
"lepsze jest wrogiem dobrego "

;)

Oj żebym wiedział co jest lepsze lol
No tak czy inaczej kolega actchris podał mi carfax no i powiem że jest czysty :).
Podjadę z kumplem on sprawdzi autko swoim okiem i doświadczeniem i kto wie :) może w tym ewentualnie na początku przyszłego tygodnia dołączę do grona szczęśliwców posiadających FX-a :)
Hehe ale się nakręciłem a to dopiero wtorek :( gdzie tu do soboty ;)

ArtPol74
21st-November-2012, 20:13
Fajnie być w takim stanie, tylko żebyś się nie rozczarował. Życzę powodzenia.

mlody
21st-November-2012, 21:03
Fajnie być w takim stanie, tylko żebyś się nie rozczarował. Życzę powodzenia.

Każdy przechodzi jakieś rozczarowania :) no tak czy inaczej obejrzę ponakręcam się lol i jak to będzie nie to to wrócę wściekły na los "na zasadzie dlaczego to znów mi się przytrafiło" hehe.
NIe dziękuję i już dzwoniłem do gościa umówiliśmy się na sobotę no chyba że ktoś mnie uprzedzi :(

sirtrojan
21st-November-2012, 21:41
weź kogos ze sobą z tzw zimną głową . zobaczy na spokojnie co i jak.

BAJZEL
21st-November-2012, 22:01
Dokłądnie zawsze musi byc ktoś z boku z trzezwym mysleniem ... ja jadąc po swojego wziąłem kolege handlarza co z czujnikem oblatał całe autko i kolege pedanta który szczególowo przeleciał wizualnie autko wew. i zewn... po dlugim marudzeniu sporo jeszcze wytargowalismy pozniej rundka praca silnika przełączanie sie gaz benzyna benzyna gaz itd.. jezeli jedzisz po auto z junkersem koniecznie wołaj historie lpg

Pozdrawiam i zyczę powodzenia

mlody
21st-November-2012, 22:15
Dokłądnie zawsze musi byc ktoś z boku z trzezwym mysleniem ... ja jadąc po swojego wziąłem kolege handlarza co z czujnikem oblatał całe autko i kolege pedanta który szczególowo przeleciał wizualnie autko wew. i zewn... po dlugim marudzeniu sporo jeszcze wytargowalismy pozniej rundka praca silnika przełączanie sie gaz benzyna benzyna gaz itd.. jezeli jedzisz po auto z junkersem koniecznie wołaj historie lpg

Pozdrawiam i zyczę powodzenia

Wiem wiem - zabieram kumpla mechanika :)
Juz z nim dzisiaj rozmawiałem i powiedził nie ma sprawy :)
Jest bardzo szczegółowy i bardzo go polecają tez inni :) - sądzę że lepiej nie mogłem wybrać osoby do pomocy i oceny (jaka sie okaże żeczywistość to się zobaczy :))
Jeżeli mowa o targowaniu to nie wiem czy dużo się utarguje bo cena jest dość niska (wręcz podejżliwa chyba) z tego co się orientuję ale będę targował to wiadomo :)
O junkersie pamiętam rady - juz trochę się naczytałem na forum i to dość utkwiło mi w pamięci :) (no a co jak nie będzie miał historii junkersa? wiadomo zbiornik ma mieć homologacje ale reszta?)
Tak czy inaczej dziękuje za rady

Jacob_USA
22nd-November-2012, 01:14
"lepsze jest wrogiem dobrego "

;)

Fak :D zapominam po polsku a nie umiem po angielsku :D chyba czas na google... :D

Ale wtopa.........

BAJZEL
22nd-November-2012, 15:03
Wiem wiem - zabieram kumpla mechanika :)
Juz z nim dzisiaj rozmawiałem i powiedził nie ma sprawy :)
Jest bardzo szczegółowy i bardzo go polecają tez inni :) - sądzę że lepiej nie mogłem wybrać osoby do pomocy i oceny (jaka sie okaże żeczywistość to się zobaczy :))
Jeżeli mowa o targowaniu to nie wiem czy dużo się utarguje bo cena jest dość niska (wręcz podejżliwa chyba) z tego co się orientuję ale będę targował to wiadomo :)
O junkersie pamiętam rady - juz trochę się naczytałem na forum i to dość utkwiło mi w pamięci :) (no a co jak nie będzie miał historii junkersa? wiadomo zbiornik ma mieć homologacje ale reszta?)
Tak czy inaczej dziękuje za rady
homolagcje powinien miec , ale gdyby sie sk stsało , że nie ma to są firmy co wystawiają duplikaty.. to kosztuje około 200 zł podpytaj wstepnie jaka jest instalacja w tym autku firma... jezeli nie bedzie historii danej instalacji to ogarniaj jakiś zakład LPG w okolicy co zrobi Ci przegląd i ewentualnie powie czy wymiany byly robione na bierząco i w jakim stanie są obecne filtry .. do tego regulacja to nie jest droga sprawa ja ostatnio to robiłem i zaplaciłem 180 zł jeżeli właściciel tak zachwala autko ze jest wszystko zadbane i instalacja jest super zawsze możesz zapytac czy zgadza się na wizyte w serwisie LPG jeżeli bedzie dalej zachwalał to mozesz dodać pół żartem jeżeli coś będzie daleko od pana opowieści na temat autka to pokrywa pan koszty tego serwisiu :D
jeżeli gość jest pewny swych słó to sie zgodzi :)

mlody
22nd-November-2012, 16:21
Wielkie dzięki Bajzel za wytłumaczenie - to jest w sumie diler i może powiedzieć że nie wie co i jak wiadomo jak będzie zachwalał to będę go podkręcał :)
Generalnie nie myślę na razie o tym bo jutro będę dzwonił jeszcze raz i się upewniał czy już nie sprzedany :) dopiero później wieczorkiem na spokojnie zapiszę sobie na kartce co i jak (nawet z zestawem instalacji jaka byla polecana na forum :) ) - może się pokryje i już :)
Zobaczymy :) - nic na siłę - czekałem szukałem 2 miechy to i tydzień czy dwa mnie nie zbawi :)

BAJZEL
22nd-November-2012, 17:19
Wielkie dzięki Bajzel za wytłumaczenie - to jest w sumie diler i może powiedzieć że nie wie co i jak wiadomo jak będzie zachwalał to będę go podkręcał :)
Generalnie nie myślę na razie o tym bo jutro będę dzwonił jeszcze raz i się upewniał czy już nie sprzedany :) dopiero później wieczorkiem na spokojnie zapiszę sobie na kartce co i jak (nawet z zestawem instalacji jaka byla polecana na forum :) ) - może się pokryje i już :)
Zobaczymy :) - nic na siłę - czekałem szukałem 2 miechy to i tydzień czy dwa mnie nie zbawi :)

pewnie , że nic na siłe ... tyle ile marek samochodow tyle opini na tema wszystkiego ... ja np osobiście mam założoną instalacje Prinsa... i byłem ostatnio na przeglądzie sprawdzali całe autko ... a ja zapytałem tylko konkretnie o instalacje gazową pobieważ reszte już kilku mechaników mi oglądało... i w sumie niczym mnie nie zaskoczył...(np: po zimie powoli bedzie pan musial myslec o hamulcach z przodu... ) a ja na to , że zestawik już leży w garażu na półeczce... czeka ... a co do gazu skomentował to tak : ma pan jedną z najlepszych instalacji jakie można wsadzić do tego autka... wymienił 2 filterki delikatnie podregulował i skasowal 180 zł więc krzywdy nie ma ... a co do handlarzy autek ( komisy) to nie lubie z nimi interesó robić ... uważają się za największych cwaniaków ... i niby wiedzą wszystko a jak coś im odkryjesz , że jest nietak to....oooo Przepraszam nie wiedziałęm ...

Przykłądem jest moj Braciak co jakieś 5 lat temu czaił się CRV 2-letnią z komisu niby była do samego konca serwisowana książka i mnóstwo wpisów i pieczątek ostatni wpis miesiąc temu ... i gościu upierał się , że bezwypadkowy i daje gwarancje i wszystko.... co tylko mozna ...i prawie go wziął tylko nieswiadomie podczas jazdy próbnej przejezdzali koło serwisu hondy i zajechał ... facet powiedział wprost nie wiem co pan ma w tej książce ale jak pan mnie zapyta czy auto jest bezwypadkowe to ja niestety nie odpowiem , że tak gdyż była jakaś 4mm róznicy miedzy maską a nadkolem a do tego cała masa nieoryginalnych śrubek pod maską... niby nic ale dealer przestał sie usmiechac przeprosil i powiedział , ze zejdzie z ceny hehehe

Pożegnali się ...

mlody
22nd-November-2012, 20:08
O książkach serwisowych to słysząłem że podrabiają :) - to nie jest dla mnie wyrocznia :)
Głownie będzie się dla mnie liczyło zdanie kumpla, jak cos powie że podejrzane na maxa no to cóż :) obiore inny kierunek
Inne marki już mnie nie obchodzą lol - zaraziłem się infiniti nie mając tej marki (marzenie jeszcze z czasów pobytu w US)
Jak dla mnie i tak jestem już wygrnaym mam pasję o nazwie FX i forum na którym sporo się dowiedziałem i dzięki któremu miło spędzam czas przed kompem - reszta (kupno autka) to tylko kwestia czasu.
Tak jak pisłem wcześniej - każde auto używane skrywa jakieś tajemnice i tylko pytanie czy będę miał szczęście i ta tajemnica mi nie będzie mi przeszkadzać w cieszeniu się i użytkowaniu auta czy wyjdzie na jaw i utrudni mi życie lol
Znam użytkowników od których nigdy bym nie kupił 2 latka - tak zajeżdżony i znam takich od których 10 latek jest jak z igły :)
Poprostu loteria i już :D

nokia62
19th-October-2014, 21:17
podepnę się do tematu gdyż jestem w podobnej sytuacji co autor i też zaczynam się rozglądać za fx-em tylko teraz z jakim silnikiem
może ktoś napisać bolączki fx35 i fx45 głównie chodzi mi o silnik i skrzynie
do tej pory jeżdżę V8( audi) i nadal chciał bym mieć pod maskąV8 tylko słyszałem że w fx45 można zatrzeć cylindry bo pompa olejowa licha-to prawda?

sirtrojan
19th-October-2014, 21:22
kolego nokia62 odkopałeś temat sprzed 2 lat ;)

na forum jest juz tyle informacji na temat 35 / 45 że ciezko to teraz przepisywać.