PDA

Zobacz pełną wersję : FX35 cykanie w silniku CALY CZAS!



Alvan
22nd-October-2014, 18:31
Witam serdecznie:infi::infi:
W silniku mojego Infiniti slychac cykanie.Slychac je caly czas , cykanie wzmaga wraz z zwiekszeniem obrotow.
Bez wzgledu czy na zimny czy rozgrzany silnik. Auto chodzi jak marzenie , obroty trzyma rowno.
To tzw, cykanie, slysze chyba bardziej z prawej strony, i bardzie z gory niz dolu...
Za wszelkie sugestie bede wdzieczny :)) Pozrawiam!!:D

Miko
22nd-October-2014, 21:04
Kamyczek w obudowie tłumika. Mieliśmy podobny problem.

MarianoS81
22nd-October-2014, 21:45
Jak możesz to nagraj telefonem cykanie i wrzuć na YouTube, podeślij linka a napewno ktoś ci podpowie co to może być, bo mogą być różne powody cykania, każdy inaczej brzmi. Pozdrawiam

grabba
23rd-October-2014, 00:06
Może jakiś mechanik gdzieś śrubkę zostawić i puka. Ja jestem strasznie przewrażliwiony na tym punkcie i mi przeszkadza każdy nietypowy hałas.

korzen
23rd-October-2014, 00:17
Cykanie czy pukanie?? Auto ma LPG?? Jezeli tak, to cykanie pewnie z wtryskow LPG... Jak puka to napisz w jakich okolicznosciach... Sprawdz olej, czy nie ma opilkow...

Alvan
23rd-October-2014, 00:50
Cykanie czy pukanie?? Auto ma LPG?? Jezeli tak, to cykanie pewnie z wtryskow LPG... Jak puka to napisz w jakich okolicznosciach... Sprawdz olej, czy nie ma opilkow...
JA bym nazwal to cykaniem .Postaram sie wstawic filmik jak najszybciej.
Nie ma LPG - jezdze autem w Islandii. I ogolnie nie mam zabardzo sie do kogo udac , mechanicy lewusy a serwisu nie ma ,poza tym uslugi w servisie kosztowalyby ´´miliony´´ :)

grzesiek
23rd-October-2014, 01:19
Jesli chcesz to dam ci namiar na dobrego mechanika sam u niego robie jak cos trzeba w moim dłubnąć.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Alvan
23rd-October-2014, 02:19
Jesli chcesz to dam ci namiar na dobrego mechanika sam u niego robie jak cos trzeba w moim dłubnąć.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Bede bardzo wdzieczny

Alvan
23rd-October-2014, 02:20
https://www.youtube.com/watch?v=7tfcPt7f57Q&index=2&list=UU4K1PYjxwW7Yjz85Cpc_Izw

grzesiek
23rd-October-2014, 02:39
Nie można odtworzyć tego filmu.Namiar poszedł na priv.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Alvan
23rd-October-2014, 11:22
Ja otwieram na laptopie i jest ok...
Wysylalem z tel.

korzen
23rd-October-2014, 11:39
This video is private. Nie da sie obejrzec... Zrob to publiczne, wtedy kazdy bedzie mial mozliwosc obejrzenia. Ty mozesz obejrzec u siebei bo jestes zalogowany na youtube :)

Alvan
23rd-October-2014, 12:00
This video is private. Nie da sie obejrzec... Zrob to publiczne, wtedy kazdy bedzie mial mozliwosc obejrzenia. Ty mozesz obejrzec u siebei bo jestes zalogowany na youtube :)

zrobione:eyebrows:

MarianoS81
23rd-October-2014, 12:05
Sorry ale nadal nie można otworzyć filmu :(

Alvan
23rd-October-2014, 12:22
Sprobujcie teraz ..

grzesiek
23rd-October-2014, 12:43
Juz dziala.A moze to oslona katalizatora stuka ja swoja zdjalem bo mi stukala

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

korzen
23rd-October-2014, 13:02
Dla mnie panewka to nie jest raczej... Slychac jakby bardziej cos z osprzetu, ew zawor... Moze rozrzad... Jedz do mechanika, bo nie brzmi to dobrze...

MarianoS81
23rd-October-2014, 13:07
Nie chce cię straszyć ale na moje to brzmi jak panewka. Takie jest moje zdanie ale może niech się inni wypowiedzą.

korzen
23rd-October-2014, 13:31
Wypowiedzialem sie powyzej :) Dle mnie to nie brzmi jak panewka, ale to moze kwestia nagrania. Nagraj filmik, jak dodaje ktos gazu tez...

MarianoS81
23rd-October-2014, 13:32
Za długo pisałem posta :) jestem w pracy i w wolnej chwili stukam

korzen
23rd-October-2014, 13:37
Hehe spoko... Generalnie panewka dobiega z glebi silnika (u mnie tez z prawej z gory), ale bylo tylko przy obciazeniu... Tutaj to cykanie jakby bardziej osprzetu, albo gdzies z okolic glowicy/rozrzadu...

sirtrojan
23rd-October-2014, 13:38
nagraj filmik w dzień bo w zasadzie nic nie widać tylko słychać klepanie.
Jak będzie mocniejsze w którymś konkretnym miejscu to zbliż tam telefon.

grzesiek
23rd-October-2014, 15:34
Znajomy z pracy z zawodu mechanik powiedzial ze to prawdopodobnie rozrzad

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

korzen
23rd-October-2014, 16:20
Tez tak mi sie zdaje, ze albo lancuch albo fazy rozrzadu... Nie bagatelizuj problemu, bo silnik moze nie nadawac sie do remontu finalnie...

Alvan
23rd-October-2014, 17:42
No wiec. Bylem dzis u mechanika , ktorego polecil mi Grzegorz.Powiedzial ze wg niego to zawieszony zawor (cos tym rodzaju) Instrukcja od mechanika: Kupic olej silnikowy 5W30, ulepszacz do paliwa i hydraulic lyfter addictive (wszystko firmy LIQUID MOLY). Jutro wymieniamy olej , aplikujemy ten plyn hydrauliczny. I ogolnie zobaczymy co bedzie.
Panewke wykluczyl , bo dzwiek slychac ewidentnie z gory. Pod wieczor wstawie filmik ´´za dnia´´ :D
Pozdrawiam Wszystkich :infi:

Alvan
23rd-October-2014, 18:07
https://www.youtube.com/watch?v=E09vM9iBTTE
zapraszam do ogladania ;)

sirtrojan
23rd-October-2014, 18:27
Paskudnie ci ten silnik hula :?

Roman
23rd-October-2014, 18:44
klepie jak zawór może się zawiesza, lub coś z płytką kasującą luz - nie wiem czy ci wymiana oleju i specyfiki pomogą, ja bym zwalił dekiel zaworów i oblukał żeby później nie było za późno, a i z gazowaniem -przyspieszaniem nie szalej.

korzen
23rd-October-2014, 19:25
No nie jest za dobrze... To moja panewka klepala bez porownania ciszej lol Czy auto wyrzuca jakies bledy?? Podwieszony zawor, to raczej nie czesto sie zdaza... Olej wymien na 5w40, wczesniej jak CI mechanik mowi wyplukajcie silnik. Jak po plukaniu na nowym oleju klepal bedzie bardziej to od razu zrzucaj miske i ocencie stan dolu... Jak panewke chwycilo, to moze tlok nawalac w glowice. Dlatego slyszysz z gory. Zaczalbym od kontroli rozrzadu i wymiany lancucha i napinacza... To moja sugestia...

Roman
23rd-October-2014, 19:55
jak mi łańcuch padł w toyocie to bardziej było słychać takie jakby rzężenie a tu ewidentnie klepie jak na starej klawiaturze zaworowej, a może szklanka się wyrobiła puszcza ciśnienie i klepie w audi tak miałem jak się rozgrzał silnik to zaczynało się klepanie. A może na łańcuszku o ząbek przeskoczył i puka w zawór?

Alvan
23rd-October-2014, 20:15
Ogolnie dzwiek jest przeksztalcony przez telefon , bardzo glosny i mocny. w rzeczywistosci tak tego nie slychac.To jest takie jakby cykanie...

korzen
23rd-October-2014, 20:42
Jak lancuch jest rozciagniety, to moze zle ustawiac wzniosy zaworow (sa zmienne fazy na jednym walku) i moze tak klepac wlasnie zawor. Nie wyrzuca Ci czasem bledu polozenia walka??

Alvan
23rd-October-2014, 21:35
auto ma przejechane 140 tysiecy .To chyba malo prawdopodobne zeby przy takim przebiegu wyciagnol sie lancuch. Bledu zadnego mi nie wywala.

Alvan
24th-October-2014, 18:39
Witam. Wlasnie wrocilem od mechanika. Wymienil olej ,po uprzednim wyplukaniu silnika, oraz wlal preparat do silnika. Oglnie auto cyka jak cykalo.
Nic ciszej , nic glosniej. Polecil mi jezdzic po tym zabiegu 7-10 dni , celem sprawdzenia czy cos sie zmieni.
Jesli nie- bedziemy dzialac i szukac dalej.
Zapewnil ze to nie lancuch, bo kontrolka bylaby napewno i to NIE TEN dzwiek.
NAsluchiwalismy wspolnie , kiedy auto bylo na podnosniku - ewidentnie slychac z gory , nie z dolu.
Bede dopisywal na bierzaco :) Pozdrawiam i dziekuje za liczne zainteresowanie i angazowanie sie w temat :D

Ologt
24th-October-2014, 19:13
Na 100% to jest stukający popychacz hydrauliczny tzw.szklanka .Po takich płukankach jakie zrobiłeś powinien się wyciszyć ,nie trzyma oleju prawdopodobnie już .Albo się wyciszy albo do wymiany będzie.Nie zalewałeś wcześniej gęstszego oleju?Na zimnym silniku przy uruchomieniu nie stukała tak wcześniej przez chwilę ??

jarek1111
24th-October-2014, 21:07
to nie jest popychacz szklanka ,bo w tych silnikach niema hydraulicznej regulacji luzu w ogóle nie ma regulacji luzu
ten stuk to stuk tłoka dobijającego do głowicy spowodowany brakiem panewki korbowodowej ewentualnie wybity sworzeń
jedyna rada zalej ten silnik motulem 20w60 bardzo gęsty do wyścigów i sportu ja na takim jeżdżę bardzo fajnie trzyma ciśnienie oleju jeżeli ci ucichnie na zimnym silniku lub się zmieni ten stuk na łagodniejszy to wtedy wskaże to że to jednak panewka
obym się mylił a olej 5w30 właśnie zabija te silniki

Krzysztof
30th-October-2014, 18:34
Gdyby tłok uderzał w głowicę to tego silnika już by nie było, bo po pierwsze luz na panewce korbowodowej byłby tak dużu, że silnik nie byłby w stanie utrzymać ciśnienia oleju, po drugie, tłok błyskawicznie by się rozsypał, po trzecie dźwięk byłby głuchy. Ten stuk to na 99% jest z układu rozrządu (stuka coś o niewielkiej masie)

Alvan
31st-October-2014, 00:25
Olej 20w60-brzmi zachecajaco...ale gdy przyjda mrozy, to przy rozruchu silnik przez pierwsze kilka sekund bedzie chodzil na sucho,co spowoduje szybsze zuzycie silnika.Napewno silnik fajnie by sie wyciszyl,duzo o tym oleju czytalem,ale sie obawiam tym bardziej ze mamy zime.Tak jak napisal Krzysztof gdyby tlok uderzal w glowice to silnik juz by sie rozsypal.Znalazlem na youtube goscia co ma ten sam problem co ja z tym silnikiem.Pisalem troche z nim,i chlopak jezdzi po mechanikach i kazdy mowi co innego,a wiec olal sprawe i juz smiga 7 miesiecy i nic sie nie dzieje.On wlal gestszy olej , co uciszylo troche cykanie. To jego filmik https://www.youtube.com/watch?v=SrAbSkG4gbQ&list=UUSOurd6eyDq9M0s6RxC3r8Q
Tak , czy siak bede probowal usunac ta usterke , bo mnie to wkurza. pozdrawiam

pawell31
31st-October-2014, 00:49
To panewka. Tłok wali tak jak mowi Jarek.

Alvan
31st-October-2014, 12:35
Po dlugich poszukiwaniach znalazlem kolejnego klijenta z tym dzwiekiem.
Pod filmikiem wyjasnia jaka to usterka i twierdzi ze ja wyeliminowal.
Podaje link https://www.youtube.com/watch?v=OFZGcfVpPvM , i moze ktos z was sie orientuje co to za pasy sprezarki sa do wymiany bo ja nie mam o tym pojecia.
Napisal wszystko w komentarzu po ang.

korzen
31st-October-2014, 13:18
Gdyby tłok uderzał w głowicę to tego silnika już by nie było, bo po pierwsze luz na panewce korbowodowej byłby tak dużu, że silnik nie byłby w stanie utrzymać ciśnienia oleju, po drugie, tłok błyskawicznie by się rozsypał, po trzecie dźwięk byłby głuchy. Ten stuk to na 99% jest z układu rozrządu (stuka coś o niewielkiej masie)

Bzdura... Ja z wlasnie tak naparzajacym tlokiem w glowice przelatalem na zmielonych panewkach 80km... Silnik do konca chodzil w aucie... Pukalo z gory z prawej strony. Przytarte panewki korbowodowe i tlok walil w glowice. Zreszta, pawell31 mial to samo... Rozrzat dalej uwazam ze moze byc winowajca...
Alvan co do lancucha, to oczywiscie moze sie przy tym przebiegu rozciagnac (totypowy przebieg kiedy ludzie widze wymieniaja napinacz lancucha). W filmiku z youtube koles napisal, ze to paski klinowe na kompresorze klimy i osprzecie. Wymienil paski i napinacze i problem ustal... Tez obawiam sie, ze to panewka... Chciaz po plukance silnika, jezeli to panewka to te 7-10 nie polatasz...

jarek1111
31st-October-2014, 16:12
Alvan jeżeli podejżewasz paski i napinacze to je poprostu zdejmnij , zostanie ci sam silnik bez napędu osprzętu typu alternator pompa spomagania klima zapal auto i sie dowiesz czy przestalo stukać
co do oleju motul 20w60 seri 300v to wyczynowy olej bardzo gęsty na zime sie nienadaje do auta natomiast 15w50 motula też seri 300v można stosować w autach jeżdzących na codzień
ale na ostre mrozy też sie nienadaje
ja ci mowie żebyś zalal ten silnik motulem 20w60 na próbe jeżeli ci silnik sie wyciszy jak będzie zimny to oznaczać będzie wywalone panewki niestety
tak dla zobrazowania w większości silników nominalny luz między czopem wału a panewką mieżony jest w setnych mm a luz już w okolicach 0,04 0,05 mm wymaga naprawy głównej silnika
i najgorsze jest to że nie wystarczy wymienic panewek bo przeważnie czopy wału mają owale czyli są jajowate i trzeba robić szlif
a dobijanie tloka do glowicy to normalka w przypadku wybitej panewki korbowodowej jednak w takim przypadku wybicie musiało być już na poziomie 0,1mm 0,2 mm a ciśnienie oleju będzie dalej dobre
trzeba zdiagnozować przyczyne zanim stanie sie coś poważniejszego nie można tego olać może być błachostka typu lużna śrubka ale też może niebyć kompozytu na panewce

pawell31
31st-October-2014, 22:08
U mnie panewka byla z miedzi obrana praktycznie:D i też zrobiłem sporo kilometrów w takim stanie. Nawet się z 350z ganiałem do odcinki, jak jechałem oddać auto do Kuby.

Vq35de to chyba drugi ca18det:D trzeba często zaglądać do oleju

Alvan
31st-October-2014, 23:05
W przyszłym tygodniu jadę do mechanika ściągnę pasek i zobaczę czy na którymś napinaczu nie ma luzu.Dzisiaj nasluchiwalem w okolicy paska klinowego i powiem wam ze cykanie słychać tylko z samej góry silnika,ale mam jeszcze mała nadzieje ze któryś z napinaczow ma luz:)Po wypłukaniu silnika i zmianie oleju zrobiłem jakieś trzysta kilometrów i nic na gorsze sie nie zmieniło.

Coobcio
1st-November-2014, 01:45
Najprościej będzie zdjąć małą miskę olejową i zobaczyć czy na jej dnie nie ma za dużo miedzi :D
W tych silnikach cyka tylko jedno - panewka :D

qra
10th-February-2016, 03:20
Poradziłeś sobie z tematem ? Mam podobny problem ;(

Adam_77
10th-April-2016, 16:35
Zobacz kolego do napinacza , bo może masz ten sam problem co tu na filmie


https://www.youtube.com/watch?v=QI3xqgakdP0&list=PLxkWDAnFqEa2_A_oW65ac06PZEUgK3Kcc

milo222
12th-May-2016, 11:26
u mnie przeszło po wymianie paska od klimatyzacji :)


ps. witam po długiej przerwie