PDA

Zobacz pełną wersję : 2.2D INFINITI Q50 2.2 Diesel - raport spalania (spalanie rzeczywiste)



SPIDER'Q50
10th-May-2017, 12:28
W związku z tym że dużo o Hybrydzie, i pojawiło się również zestawienie spalania rzeczywistego. Postanowiłem że przedstawię swoje dokonane z Q50 diesla 2.2l 170KM :)

Wyliczenia są zrobione z ostatniego mojego wyjazdu do Włoch.

Podsumowanie wyjazdu Warszawa < > Włochy:

Łączna ilość przejechanych kilometrów: 3442 km
Łączna ilość godzin w podróży: 40h24min
Średnia prędkość: 85km/h
Ciśnienie w oponach RunFlat 17 Bridgestone : 2,4 bar (początkowe) 2,8 bar (po rozgrzaniu opon).
Samochodem podróżowały 2 dorosłe osoby waga (78kg i 58kg) + dziecko (14kg + fotelik Recaro 6,8kg) = 156,8kg
Do tego w bagażniku - jedna duża walizka około 35kg + dwie małe torby (15kg) i kilka pierdołek (5kg) = 55kg


Średnie spalanie:

Spalanie zostało obliczone z odcinka 3281km czyli do ostatniego tankowania gdzie w sumie zatankowałem 198,91l ON, a nie z 3442km (całej trasy) bo w baku jeszcze mi dużo zostało, a nie chcę niepotrzebnie dotankowywać.

Średnie spalanie wg tankowań: 6,0624l/100km
Średnie spalanie wg komputera: 5,9 l/100km
Czyli błąd statystyczny: 0,162 l (162ml)
Ostatni odczyt średniej prędkości przy ostatnim tankowaniu: 84km/h

Na marginesie pomiar z połowy odcinka Warszawa > Włochy\Werona
Po przyjeździe do Włoch do Werony dokonałem odczytu komputera:
Ilość kilometrów: 1496 km
Średnia prędkość: 96 km/h
Czas przejazdu : 15h18m
Średnie spalanie wg komputera: 6,0l /100km

Nie chciałem resetować komputera żeby dzielić na ruch lokalny i powrót do Polski, więc jest tylko globalny stan z całej podróży.


Prędkość (tempomat) vs Obroty/minutę:

165km/h - 2500 obr/min
140km/h - 2125 obr/min
130km/h - 2000 obr/min
110km/h - 1675 obr/min
100km/h - 1675 obr/min
90 km/h - 1500 obr/min
85km/h - 1375 obr/min
75km/h - 1500 obr/min
70km/h - 1375 obr/min

Niestety nie mam odczytów dokładnych spalania przy tych prędkościach, gdyż mój komputer ma tylko taki zgrubny wskaźnik i wskazania są bardzo podobne dla wszystkich prędkości.

ArtPol74
10th-May-2017, 16:26
To nie ma krzywdy, przy takiej średniej, takie spalanie. Gratulacje.

czejzee
10th-May-2017, 16:58
No ładnie, benzyna 2.0t będzie miała średnio 3 litry więcej, muszę kiedyś zrobić taki raport.

SPIDER'Q50
10th-May-2017, 18:26
Właśnie jestem ciekawy czy 2.0t będzie tylko 3 l więcej paliła. Ponieważ rozważałem jej zakup i wydaje mi się że bardziej 5 litrów więcej niż diesel. Więc czekam na Twoje relacje bo wtedy będę wiedział czy dobrze wybrałem diesla myśląc o niskim spalaniu.

Twierdzę tak dlatego że miałem auta lżejsze niż Q50 i paliły więcej


Mitsubishi 2,5l V6 163KM
2012: średnie spalanie: 10,64l/100km
2013: średnie spalanie: 13,37l/100km

Mazda 3 - 2,3l R4 170KM
2012: średnie spalanie: 11,26l/100km
2013: średnie spalanie: 12,31l/100km

czejzee
10th-May-2017, 19:09
Wg wskazania komputera Q50 moje pali średnio 10-11 w samym miesicie (zimą i mega korki dojdzie w do 12)latem10,5. Trzeba dodać pewnie coś co przekłamuje komputer.

Traska 80-140km 8,5 litra do 9. Głównie jednak robię miasto. Kiedyś starałem się jeździć Eco, wtedy spalano 7,5 litra (trasa max 100 km/h bez większych przyspieszeń).

No chyba że opór pedał w podłogę, to wtedy spali w mieście i 15. Trasa 10,5.

Zrobiłem nim już 19 000 km, coś tam zaobserwowałem.

SPIDER'Q50
10th-May-2017, 21:26
czejzee (http://www.ifans.pl/member.php?1715-czejzee), jeżeli jest tak dobrze jak piszesz z 2.0t to chyba brak celowości jest posiadanie diesla 2.2d. Więc zastanawiam się czy nie lepiej było brać benzynę. Może jak zostanie wprowadzony ten silnik od Infiniti to spalanie będzie dokładnie takie jak diesla.

Do powyższego zestawienia spalania dodam jeszcze z różnych moich wcześniejszych obserwacji:

Średnie spalanie diesla:
Avg 6,3l (trasa + miasto)
Avg 7,7l (tylko miasto)
Avg 7,1l (tylko autostrada 600km)
Avg 5,9l (trasa + miasto - jazda żony)

czejzee
10th-May-2017, 23:51
Jest celowość, masz jednak te kilka litrów mniej. Jesteś z Warszawy więc mogę dać sprawdzić, a ja zerknę na diesla. Nigdy nie masz super, ja tak samo teraz myślę o Hybrydzie, dużo więcej nie pali a moc, fun, nieporównywalnie większe ;)

Maxx
11th-May-2017, 22:01
Na trasie Gliwice -Wiedeń nasza Q50 benzyna 2.0T przy tempomacie zaprogramowanym na 130km/h spaliła 8,1L/100km

gdy na autostradzie jadąc 130km/h wyzerowałem wskaźnik to cały czas utrzymywało się zużycie 7.8L/100km dopiero w Wiedniu w cyklu miejskim wskazania zaczęły rosnąć
Spider'Q50 , bardzo fajny raport ! spróbuje zrobic taki sam dla silnika benzynowego 2.0t (wyniki w lipcu)

Maxx
11th-May-2017, 22:33
Właśnie jestem ciekawy czy 2.0t będzie tylko 3 l więcej paliła. Ponieważ rozważałem jej zakup i wydaje mi się że bardziej 5 litrów więcej niż diesel. Więc czekam na Twoje relacje bo wtedy będę wiedział czy dobrze wybrałem diesla myśląc o niskim spalaniu.


Nie przesadzajmy z tą paliwożernością benzyn :flame:
Trzeba brać pod uwagę że DIESEL 2.2 kosztuje ok 17000zł więcej niż benzyna 2.0t !
według moich obliczeń ta kwota zwróci się właścicielowi diesla dopiero po przejechaniu 120-140tys Km
Właśnie zmieniłem olej + filtr po przebiegu 4,5tys km i średnie miejskie zużycie paliwa spadło z 11l do 10,5l
Znajomy mechanik powiedział mi że i tak za późno bo powinienem to zrobić najdalej po 3 tys . Twierdzi że dawna praktyka wczesnej wymiany oleju w nowych samochodach miała sens i zapewniała dłuższą bezproblemową eksploatację - a przecież serwisy muszą zarabiać :cool:

sirtrojan
11th-May-2017, 22:35
Maxx zmontuj coś podobnego - podwiesimy pod silnik 2.0t.

SPIDER'Q50
11th-May-2017, 22:37
Do mojego raportu dodam tylko że trasa do Włoch była praktycznie bez użycia tempomatu. Może z 50 km w sumie było na tempomacie do celów sprawdzenia obrotów przy danych prędkościach

Maxx
11th-May-2017, 23:39
Maxx zmontuj coś podobnego - podwiesimy pod silnik 2.0t.

Ok. bardzo chętnie . Ale Spider wysoko postawił poprzeczkę i chciałbym aby było choć tak samo merytorycznie

niestety cały przebieg 3,5tys km trasy będzie na tempomacie :banplease: , nie wyobrażam innej jazdy na autostradzie

Mała poprawka do mojego poprzedniego postu :
Silnik Diesla 2.2 jest droższy od benzyny 2.0t nie o 17tys zł ale o .... 20tys zł (dane z konfiguratora infiniti)

zatem właściciel 2.2d nieprędko zacznie " zarabiać " na posiadaniu diesla

SPIDER'Q50
12th-May-2017, 08:44
Ale Czejzee wysoko postawił poprzeczkę i chciałbym aby było choć tak samo merytorycznie

O co chodzi bo nie czaje?


Jutro rano robię trasę Warszawa<>Wrocław, więc postaram się używać tempomatu i zdam kolejne relacje z mojego diesla :)

Maxx
12th-May-2017, 09:53
Mea culpa , pomylilem nicki sorry ..
Spider , w swoim raporcie zamiesciles dane z opon zatem moze uzupelnij o obciazenie i bedzie komplet informacji
sprobuje zrobic rownie dokladny raport jak Twoj
pozdrawiam

SPIDER'Q50
12th-May-2017, 10:29
infiok ok robi się. Zaraz dopiszę obciążenie i ilość osób do początkowego raportu :)

SPIDER'Q50
15th-May-2017, 21:40
Skoro temat jest o spalaniu to dodaję kolejne wyniki moich obserwacji. Tak żeby pozostało dla potomnych :)

Pomiary zrobione przy 10st C, z jedną osobą na pokładzie o wadze 78kg i bez bagażu, ciśnienie w oponach 2,7 bar (przód i tył)

Prędkość tempomatu / czas przejazdu / obroty na minutę / średnie spalanie wg komputera / dystans / temperatura

- 130km/h ( 2min:26sek) (2000 obr/min) Avg 5.2l/100km !!! 5km 10st C
- 130km/h ( 4min:53sek) (2000 obr/min) Avg 5.2l/100km !!! 10km 10st C
- 130km/h ( 7min:21sek) (2000 obr/min) Avg 5.1l/100km !!! 15km 10st C
- 130km/h ( 9min:45sek) (2000 obr/min) Avg 5.1l/100km !!! 20km 10st C
- 130km/h (12min:12sek) (2000 obr/min) Avg 5.1l/100km !!! 25km 10st C
- 130km/h (14min:39sek) (2000 obr/min) Avg 5.0l/100km !!! 30km 10st C
- 130km/h (17min:05sek) (2000 obr/min) Avg 5.0l/100km !!! 35km 10st C
- 130km/h (19min:31sek) (2000 obr/min) Avg 5.0l/100km !!! 40km 10st C
- 130km/h (22min:00sek) (2000 obr/min) Avg 5.0l/100km !!! 45km 11st C
- 130km/h (24min:24sek) (2000 obr/min) Avg 5.0l/100km !!! 50km 11st C
- 130km/h (26min:55sek) (2000 obr/min) Avg 4.9l/100km !!! 55km 11st C
- 130km/h (29min:15sek) (2000 obr/min) Avg 5.0l/100km !!! 60km 11st C

- 140km/h ( 2min:16sek) (2125 obr/min) Avg 5.4l/100km !!! 5km 15st C
- 140km/h (13min:33sek) (2125 obr/min) Avg 5.5l/100km !!! 30km 15st C
- 140km/h (15min:55sek) (2125 obr/min) Avg 5.6l/100km !!! 35km 15st C

- 150km/h (4min:17sek) (2250 obr/min) Avg 6.8l/100km !!! 10km 10st C
- 150km/h (6min:19sek) (2250 obr/min) Avg 6.8l/100km !!! 15km 10st C


- 160km/h (1min:59sek) (2375 obr/min) Avg 7.2l/100km !!! 5km 9st C
- 170km/h (1min:52sek) (2600 obr/min) Avg 7.6l/100km !!! 5km 10st C
- 180km/h (1min:46sek) (2750 obr/min) Avg 7.8l/100km !!! 5km 10st C
- 190km/h (1min:40sek) (2975 obr/min) Avg 9.1l/100km !!! 5km 10st C
- 200km/h (3000 obr/min)

Udało mi się przejechać ponad 100km na tempomacie i ani razu nie nacisnąć hamulca i gazu :)
dystans: 100km
czas: 48:47
prędkość: 130km/h ustawiona na tempomacie
Avg: 5.1l/100km
temp: 11 st C
ciśnienie w oponach: 2,7 bar (tył i przód)

oraz odkryłem że gdy mineła 1h drogi z prędkością 130km/h (tempomat) to dystans przejechany który wskazywał komputer to 123km
Więc muszę przetestować na GPSie jaka jest faktycznie prędkość, bo z tego by wynikało że o 7km zawyża swoje wskazania tempomat.
dystans: 123km
czas: 1h
prędkość: 130km/h ustawiona na tempomacie
Avg: 5.1/100km
temp: 11 st C
ciśnienie w oponach: 2,7 bar (tył i przód)

Oraz średnie spalanie z odcinka 365km bez tempomatu, dużo przyśpieszeń, dużo hamowań, ogólnie duża dynamika
dystans: 365km
czas: 2h:42min
Avg speed: 135km/h
Avg: 7.5l/100km
temp: 21 st C
Ciśnienie w rozgrzanych oponach urosło do 2.9 bar (przód) 2.8 bar (tył)
Sądzę że nie jestem w stanie jechać dynamiczniej niż w/w, bo co innego dynamika a co innego włączenie tempomatu na autostradzie w niemczech na dużej prędkości.

Maxx
15th-May-2017, 23:43
Spider, to normalne że liczniki ( a tym samym i tempomat) będą zawyżać wskazania , robią to dla naszego dobra lol aby niebiescy mieli mniejsze szanse
średnio przekłamują o ok 4-5 km/h więcej niż jest w rzeczywistości , wydaje mi się że do raportów spalania powinniśmy podawać tylko to co jest na liczniku
zauważyłem że gdy zaprogramuję 155km/h to wskazówka licznika pokazuje ok. 159 km/h - też tak masz ?
muszę sprawdzić na gps jaka jest prędkość rzeczywista

Pozamiatałeś tymi raportami , moje nie będą aż tak szczegółowe

SPIDER'Q50
15th-May-2017, 23:49
(...)
średnio przekłamują o ok 4-5 km/h więcej niż jest w rzeczywistości , (...)
zauważyłem że gdy zaprogramuję 155km/h to wskazówka licznika pokazuje ok. 159 km/h - też tak masz ?


Wiem że liczniki przekłamują dla naszego dobra, ale jakoś mi to umknęło i zapomniałem o tym:) Dopiero mój raport przypomniał mi o tym i muszę to sprawdzić na GPSie czy pokrywa się z tymi 7km/h różnicy.

Tak mam dokładnie tak samo że na tempomacie pokazuje np 155km/h a wskazówka na liczniku 159km/h. Tak, tak samo mam.

Maxx
16th-May-2017, 00:34
Chyba będzie niezły bałagan z podawaniem prędkości : rzeczywista/tempomat/ wskazówka
rozbieżność pomiędzy rzeczywistą a wyświetlaną to norma , ale przynajmniej tempomat mógłby się zgadzać ze wskazówką ...

SPIDER'Q50
16th-May-2017, 00:43
:) Maxx, nie mogę się doczeka Twojego raportu z benzyny, tak mnie ciekawią jakieś dokładniejsze pomiary zarówno z małych jak i większych prędkości:) :) zauważyłem twój pierwszy raporcik :) chcę więcej :)

Dzięki takim raporcikom jesteśmy chociaż w stanie trochę obalić mity które narosły w około producenckich pomiarów katalogowych :) Ja to zawsze do nich dodaję średnio 2 litry i później w miarę się zgadza :)

ArtPol74
16th-May-2017, 08:41
Masz rację ja tak samo, 2 litry dodaję. Ale to przy mojej nie za mocno dynamicznej jeździe się sprawdza ��

Maxx
16th-May-2017, 21:26
Dzięki takim raporcikom jesteśmy chociaż w stanie trochę obalić mity które narosły w około producenckich pomiarów katalogowych :) Ja to zawsze do nich dodaję średnio 2 litry i później w miarę się zgadza :)

W katalogach powinno być podobnie jak w Twoim raporcie :
spalanie przy 50 , 90 , 130km/h
Katalogowo w cyklu mieszanym Q50 2.0t AT powinno spalić 6.5l/100km , mi wyszło 4litry więcej ...
w cyklu pozamiejskim 5.2 - jest to zapewne wykonalne w warunkach prawie laboratoryjnych : w słabo zaludnionej okolicy z przeważnie prostymi odcinkami dróg bez skrzyżowań , z prędkością 80km/h bez hamowań i przyspieszania , na wysokooktanowym sprawdzonym paliwie , z oponami o wyjątkowo niskim oporze toczenia , kto wie może jeszcze wiatr w plecy ...
Eko bajeczka nie mająca wiele wspólnego z rzeczywistością . W Austrii na autostradzie zaprogramowałem 130 km/h i skasowałem licznik zużycia . Bez przyspieszania i hamowania średnie zuzycie wyniosło 7.8l/100km - poniżej tego praktycznie nie da się zejść .

Ogólnie trzeba na to machnąć ręką i godnie ponosić konsekwencje dokonanego wyboru :becky: absurdem jest kupowanie samochodu za 200tys a potem emerycka jazda by zaoszczędzić 5 zł


Masz rację ja tak samo, 2 litry dodaję. Ale to przy mojej nie za mocno dynamicznej jeździe się sprawdza ��
mi wychodzi 4 litry ... chyba ze mną coś jest nie tak , a przecież tak się staram jeździć ekonomicznie , może to wina butów ?lol

Miko
16th-May-2017, 21:51
Ostatnio w TVN Turbo był test Volvo XC90 hybryd. Miał spalać około 4 litrów. wyszło 13,8 litra na 100 km....

mariuszzar
18th-May-2017, 07:24
Jesli kupowac hybryde to tylko od Toyota/Lexus ew. Infiniti.

piore_w_rzece
18th-May-2017, 10:47
Chyba tylko dużą hybrydę Toyoty - jechałem ISem Hybrid i mało co się z Hybryd wyleczyłem, szczęśliwie dałem się przekonać do przejażdżki Q50 :)

Co do spalania które podaje się w normach - poza miastem oznacza jazdę z prędkością ~90km/h. Trzeba brać pod uwagę, że pomiarów dokonuje się w labolatorium na rolkach. Tam nie ma oporu powietrza, tarcie rolka-opona jest bardzo niskie. Sama norma nie przewiduje, że samochód będzie tyle palił, przy "konstruowaniu" tego cyklu pomiarowego chodziło o to by móc łatwo i dokładnie porównywać spalanie różnych samochodów/wersji silnikowych. Ogólnie można przyjąć, że jeśli samochód A pali komuś 50% więcej niż norma to inny spali mu też 50% więcej niż norma. Wystarczy pomnożyć wynik z normy i będzie się mieć realne spalanie. Jeżeli ktoś uważa, że spalanie według normy ma być spalaniem rzeczywistym to znaczy, że nie czytał nic o tej normie ;)
Zwykłych zjadaczy chleba rozumiem, że mogą się czuć zawiedzeni, ale to co bredzą dziennikarze odnosząc się do tej normy to popis niekompetencji... Oni raczej powinni wiedzieć o czym piszą/mówią.

ArtPol74
18th-May-2017, 11:03
Jesli kupowac hybryde to tylko od Toyota/Lexus ew. Infiniti.

Czytając wszelkie pisma na ten temat i wiadomości w sieci...popieram! Jeżeli miałbym sobie brać hybrydę to na razie tylko z tej stajni.

SPIDER'Q50
11th-October-2017, 22:43
Ostatnio z żoną robimy zakłady kto mniej spali ON. Moja żona 4,8l/100km, a moje osiągnięcie :) 4,7l/100km ON :) Więc póki co wygrywam.
p.s bez używania tempomatu

czejzee
13th-October-2017, 16:00
Przy jakiej średniej prędkości?

Maxx
13th-October-2017, 17:20
Przy jakiej średniej prędkości?


i co najważniejsze na jakim dystansie ?

SPIDER'Q50
15th-October-2017, 12:37
Nie wiem jaka była średnia bo to było późno w nocy i już nie sprawdziłem tego na komputerze. Zmęczenie dawało znaki.
Dystans 110km od tankowania. Teren wioski i lasy więc średnia musiała być pewnie ok 50-70km/h