Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Zaciski AKEBONO SPORT - konserwacja

  1. #1
    Dopiero dołączylem
    Dołączył
    Apr 2019
    Mieszka w
    Warszawa
    Jeździ
    M, 2012r., szary metalik
    Postów
    7
    Podziękował
    0
    Otrzymał podziękowanie 0 raz/y

    Domyślnie Zaciski AKEBONO SPORT - konserwacja

    Witam, w zaciskach AKEBONO SPORT w mojej M zauważyłem zaworki z gumkami. Czy to jest element układu odpowietrzającego czy może służą do konserwacji np. smarowania.

    Przy okazji opiszę jedną sytuację może komuś pomoże. Po pomalowaniu przednich felg w serwisie Infiniti / 20'' - często się rysują / po przejechaniu około 5 tyś. km. hamulce zaczęły strasznie bić. Wymieniłem tarcze na nowe / serwis twierdzi, że za ostro jeżdzę /. Sytuacja powtórzyła się po przejechaniu kolejnych 7 tys. km. Tym razem serwis na własnych koszt wymienił przednie tarcze ściągnięte notabene z Anglii - jakieś ponoć super-extra-hiper. Koeljne 5 tys. km. znów to samo. Kolejna wymiana na nowe tarcze. Po ostatniej wymianie po około 2 miesiącach zadzwonili z serwisu, że znaleźli przyczynę. Wystąpił taki sam przypadek u 2 innych klientów. Po kojarzyli i okazało się, że przy malowaniu felg została pomalowana również część felgi, która przylega do piasty, a to błąd. Felga stanowi radiator, który odbiera ciepło z hamulców, a warstwa lakieru skutecznie to uniemożliwiała. Na nowych tarczach zrobiłem około 100 tys.km. - i pora na nie bo zaczynają bić.

    Możecie polecić zestaw tarcze plus klocki - taki żeby trochę wytrzymał? Czy ma ktoś doświadczenie z
    AKEBONO SPORT, na co zwracać uwagę i takie tam ;-)

  2. #2
    GRILL MASTER CHIEF Avatar slepy62
    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Wieś pod WAWĄ
    Jeździ
    INFINITI Q50S HYBRID PREMIUM AWD 2013 DeLuxeTech&Navi Pkg/Chesnut Bronze/Wheat Leather/Maple Wood
    Postów
    4,317
    Podziękował
    67
    Otrzymał podziękowanie 452 raz/y

    Domyślnie

    Cytat Napisał SebaLysy Zobacz post
    Witam, w zaciskach AKEBONO SPORT w mojej M zauważyłem zaworki z gumkami. Czy to jest element układu odpowietrzającego czy może służą do konserwacji np. smarowania.

    Przy okazji opiszę jedną sytuację może komuś pomoże. Po pomalowaniu przednich felg w serwisie Infiniti / 20'' - często się rysują / po przejechaniu około 5 tyś. km. hamulce zaczęły strasznie bić. Wymieniłem tarcze na nowe / serwis twierdzi, że za ostro jeżdzę /. Sytuacja powtórzyła się po przejechaniu kolejnych 7 tys. km. Tym razem serwis na własnych koszt wymienił przednie tarcze ściągnięte notabene z Anglii - jakieś ponoć super-extra-hiper. Koeljne 5 tys. km. znów to samo. Kolejna wymiana na nowe tarcze. Po ostatniej wymianie po około 2 miesiącach zadzwonili z serwisu, że znaleźli przyczynę. Wystąpił taki sam przypadek u 2 innych klientów. Po kojarzyli i okazało się, że przy malowaniu felg została pomalowana również część felgi, która przylega do piasty, a to błąd. Felga stanowi radiator, który odbiera ciepło z hamulców, a warstwa lakieru skutecznie to uniemożliwiała. Na nowych tarczach zrobiłem około 100 tys.km. - i pora na nie bo zaczynają bić.

    Możecie polecić zestaw tarcze plus klocki - taki żeby trochę wytrzymał? Czy ma ktoś doświadczenie z
    AKEBONO SPORT, na co zwracać uwagę i takie tam ;-)
    Załóż zestaw
    tarcze n/n POWER STOP EVOLUTION SPORT
    klocki Z23 lub Z26 CARBON FIBER CERAMIC
    masz opis w kilku miejscach na forum...
    Pozdrawiam Irek

    sold : FX30dS PREMIUM '10
    Proszę kolegów z zadawanie pytań na forum publicznym a nie na PW.
    Problem, który znajdzie sie na forum szybciej doczeka się odpowiedzi i jednocześnie posłuży innym forumowiczom.

  3. #3
    Dopiero dołączylem
    Dołączył
    Apr 2019
    Mieszka w
    Warszawa
    Jeździ
    M, 2012r., szary metalik
    Postów
    7
    Podziękował
    0
    Otrzymał podziękowanie 0 raz/y

    Domyślnie

    dzięki;-).
    Właśnie czytam w innej sekcji.
    pozdrawiam SL

  4. #4
    GRILL MASTER CHIEF Avatar slepy62
    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Wieś pod WAWĄ
    Jeździ
    INFINITI Q50S HYBRID PREMIUM AWD 2013 DeLuxeTech&Navi Pkg/Chesnut Bronze/Wheat Leather/Maple Wood
    Postów
    4,317
    Podziękował
    67
    Otrzymał podziękowanie 452 raz/y

    Domyślnie

    Cytat Napisał SebaLysy Zobacz post
    Po kojarzyli i okazało się, że przy malowaniu felg została pomalowana również część felgi, która przylega do piasty, a to błąd. Felga stanowi radiator, który odbiera ciepło z hamulców, a warstwa lakieru skutecznie to uniemożliwiała.
    Oprócz tego zalecał bym tak raz na 15 tys. km (lub częściej jak się jeździ ostro) przeczyszczenie wnętrza zacisków AKEBONO SPORT (w sumie to zamknięte "szufladki") ze zbierającego się tam pyłu hamulcowego bo:
    - może zacząć blokować klocki i w efekcie mamy szybsze zużycie i piszczenie
    - to także przyczyna szybszego przegrzewania układu hamulcowego...
    Pozdrawiam Irek

    sold : FX30dS PREMIUM '10
    Proszę kolegów z zadawanie pytań na forum publicznym a nie na PW.
    Problem, który znajdzie sie na forum szybciej doczeka się odpowiedzi i jednocześnie posłuży innym forumowiczom.

  5. Dzięki slepy62 za powyższy Post:

    Franek Kimono (16th-May-2019)

  6. #5
    Dopiero dołączylem
    Dołączył
    Apr 2019
    Mieszka w
    Warszawa
    Jeździ
    M, 2012r., szary metalik
    Postów
    7
    Podziękował
    0
    Otrzymał podziękowanie 0 raz/y

    Domyślnie

    Rozumiem, co masz na myśli pisząc"...przeczyszczenie wnętrza zacisków.."? Czy chodzi o prowadnice? Z tego co się orientuję to w jednotłoczkowych występują prowadnice i je się czyści i smaruje. Rozumiem, ze tu jest podobnie?1?...

  7. #6
    GRILL MASTER CHIEF Avatar slepy62
    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Wieś pod WAWĄ
    Jeździ
    INFINITI Q50S HYBRID PREMIUM AWD 2013 DeLuxeTech&Navi Pkg/Chesnut Bronze/Wheat Leather/Maple Wood
    Postów
    4,317
    Podziękował
    67
    Otrzymał podziękowanie 452 raz/y

    Domyślnie

    Cytat Napisał SebaLysy Zobacz post
    Rozumiem, co masz na myśli pisząc"...przeczyszczenie wnętrza zacisków.."? Czy chodzi o prowadnice? Z tego co się orientuję to w jednotłoczkowych występują prowadnice i je się czyści i smaruje. Rozumiem, ze tu jest podobnie?1?...
    Nie wiem czy to się nazywa prowadnice, pewnie tak ale chodzi także o narożniki (tam gdzie wspierają się dolne rogi płyty klocka) tam tworzą się grudki pyłu hamulcowego
    - zdejmij koło, wyjmij klocki i zajrzyj do środka zacisku - to zobaczysz o co chodzi...
    Co do smarowania - ja smaruję boczne krawędzie płyty klocka - przed włożeniem do zacisku...
    Pozdrawiam Irek

    sold : FX30dS PREMIUM '10
    Proszę kolegów z zadawanie pytań na forum publicznym a nie na PW.
    Problem, który znajdzie sie na forum szybciej doczeka się odpowiedzi i jednocześnie posłuży innym forumowiczom.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 8th-June-2019, 10:53
  2. Sprzedam zestaw naklejek na zaciski AKEBONO
    By Drzymek in forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15th-May-2019, 07:50
  3. Zaciski Akebono Sport
    By derzha in forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18th-February-2019, 16:50
  4. g37x sedan , upgrade na zaciski akebono, jakie felgi ?
    By Andrzej in forum Infiniti - dyskusje i wątki ogólne
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18th-January-2017, 00:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •