PDA

Zobacz pe?n? wersj? : 2.0T 2.0T szarpanie skrzyni biegów



docent
12th-April-2021, 14:28
Pacjent: Q60 2.0t, przebieg 39500 km.

Objawy: Skrzynia biegów szarpie w trybie automatycznym (obroty ok. 2000 / min) - podczas spokojnej jazdy, przy zmianie z 4 na 5 bieg oraz przy redukcji z 2 na 1.
W trybie zmiany ręcznej biegów z 4 na 5 przy obrotach powyżej 2000 raczej nie czuć szarpnięcia,

Diagnoza miejscowego lekarza: przejażdżka 2 min/50 pln - uszkodzona mechatronika - do naprawy (rozwiercanie, kalibrowanie popychaczy, jakieś kólki,....... etc).- koszt 4500 pln. Do czasu naprawy auto odstawić "na kołki".

Przyczyna : niewymieniony na czas olej w skrzyni (?)

Serwis ASO: - nie spotkał się z usterką mechatroniki.


Czy ktoś spotkał się z taką awarią ?
Czy diagnoza jest trafna ?
Czy może pomóc wymiana oleju w skrzyni i jej ponowne przyuczenie ? ( u tego fachowca, olej z wymianą dynamiczną i przyuczeniem 1600 zł)
Może jakiś namiar na innego sprawdzonego specjalistę z Polski centralnej.

EDIT:
Nie wiem czy szarpanie pojawiło się nagle, ponieważ przez ostatnie 10 m-cy (3000 km) autem jeździła tylko żona. Ja zasiadłem za kierownicą wczoraj i takie zdziwko.

sirtrojan
12th-April-2021, 15:41
Wymień olej dynamicznie + ew jakaś płukanka. Oczywiscie potem reset przebiegu oleju żeby skrzynia wiedziała że jest wymieniony. To młode auto wiec zawory też nie powinny być mocno zabrudzone (chyba że jakieś opiłki metaliczne czy coś w tym rodzaju). Siedzę w zaworach do skrzyń z Volvo sprzed 15 lat i tam to inna bajka.
Jakie jest oznaczenie skrzyni biegów w tych autach? poszukam jakiś zaworów do niej a nie rozwiercanie i inne druciarstwo.

docent
12th-April-2021, 16:12
Ktoś poleci jakąś płukankę ?



Jakie jest oznaczenie skrzyni biegów w tych autach?

To jest pytanie, na które nie znam odpowiedzi.

Gdanio
12th-April-2021, 18:31
Ktoś poleci jakąś płukankę ?

Zadzwoń do kolegi Czarne Paliwo lub pisz na forum on dobierze tobie jakiś produkt

sirtrojan
12th-April-2021, 18:34
Ktoś poleci jakąś płukankę ?

https://allegro.pl/oferta/wynn-s-automatic-transmision-flush-plukanka-do-aut-6147641950?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena


(https://allegro.pl/oferta/wynn-s-automatic-transmision-flush-plukanka-do-aut-6147641950?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena)

opis :
http://wynns.pl/sklep/do-skrzyni-i-mostow/automatic-transmission-flush-preparat-do-plukania-automatycznej-skrzyni-biegow/

Gdanio
12th-April-2021, 18:43
https://allegro.pl/oferta/wynn-s-automatic-transmision-flush-plukanka-do-aut-6147641950?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena


(https://allegro.pl/oferta/wynn-s-automatic-transmision-flush-plukanka-do-aut-6147641950?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena)

opis :
http://wynns.pl/sklep/do-skrzyni-i-mostow/automatic-transmission-flush-preparat-do-plukania-automatycznej-skrzyni-biegow/

Jak płukanka to musi z dynamiczną wymiana robić.

sirtrojan
12th-April-2021, 19:44
jak płukanka do silnika to też musi dynamicznie? ;) zawsze trochę zostanie nie ma bata.

docent
12th-April-2021, 19:56
15265

Taką może ktoś stosował ?

Maxx
12th-April-2021, 21:22
skrzynia mercedes 7tronic ASB 722.9 z kodem o zredukowanym tarciu A89


@Docent
zanim każesz sobie spitolić skrzynie spróbuj zmienić olej , wiem ze jak nie pomoze to ponad 1600 w błoto

tam jest filtr który nalezy wymienić
https://www.redmars.pl/product-pol-2752-Filtr-skrzyni-biegow-automatycznej-722-9-dla-kodu-A89.html
, zatem zdjąć miskę tu masz pełny zestaw do zmiany oleju ( kupiłem zmieniłem wszystko pasowało )
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-wymiany-oleju-w-skrzyni-722-9-mercedes-9796603988

docent
12th-April-2021, 23:13
skrzynia mercedes 7tronic ASB 722.9 z kodem o zredukowanym tarciu A89


@Docent
zanim każesz sobie spitolić skrzynie spróbuj zmienić olej , wiem ze jak nie pomoze to ponad 1600 w błoto

tam jest filtr który nalezy wymienić
https://www.redmars.pl/product-pol-2752-Filtr-skrzyni-biegow-automatycznej-722-9-dla-kodu-A89.html
, zatem zdjąć miskę tu masz pełny zestaw do zmiany oleju ( kupiłem zmieniłem wszystko pasowało )
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-wymiany-oleju-w-skrzyni-722-9-mercedes-9796603988

Dzięki Maxx.
Wcale nie jestem taki chętny do "grzebania" w skrzyni. Coś mi nie gra na samą myśl o jakimś rozwiercaniu. Opcja wymiany oleju pojawiła się po moich przemyśleniach, a nie sugestii fachowca.
Jestem w stanie zaryzykować najpierw samą wymianę oleju.
Wydaje mi się jednak, że mechanik chce dynamicznie wymienić 20 l oleju i zaadoptować na nowo skrzynię - 1600 zł. Nawet się nie zająknął o wymianie filtra, uszczelce, śrubach, ....
Jakoś chyba straciłem chęć współpracy z tym panem.

I jeszcze jedno, może głupie pytanie: wymiana filtra przed, w trakcie czy po wymianie dynamicznej oleju ?

teo
13th-April-2021, 00:47
Dzięki Maxx.
I jeszcze jedno, może głupie pytanie: wymiana filtra przed, w trakcie czy po wymianie dynamicznej oleju ?

Sam podchodzisz do wymiany oleju? Potrzebujesz instrukcję serwisową z procedurą wymiany oleju - tam masz wszystko rozpisane, krok po kroku, co i kiedy zrobić. Najlepiej do Infiniti, skrzynia Merca ale procedura w Infiniti może się różnić w detalach (choć nie musi). Ręczna pompka na bańkę, rurka, duża miska i jedziesz :D. Zużyty olej oddajesz w bańkach na PSZOK do utylizacji (bez opłat).

W sumie idzie ogarnąć dynamiczną wymianę samemu - w Infiniti tego nie robiłem, kiedyś w E39 musiałem (budżet studenta zmusza do wielu wyzwań). Dynamiczna wymiana to była trzecia rzecz jaką kiedykolwiek robiłem przy aucie (po wymianie hamulców i oleju w silniku). Pacjent przeżył.

docent
13th-April-2021, 08:49
Sam podchodzisz do wymiany oleju?

Wymiana u specjalisty.
Z życiowego doświadczenia wiem, że niestety najpierw z danej dziedziny trzeba zrobić "doktorat", a potem dopiero udać się do fachowca.
Dlatego zadaję tyle pytań.

I tu w postach dowiedziałem się więcej niż powiedział "spec" od skrzyń:

1. zastosować płukankę
2. wymienić filtr
3. wymienić uszczelkę miski
4. zastosować nowe śruby

Fachman podchodzi sceptycznie (może pomoże, może nie) do samej wymiany oleju. Słowo samej użyte celowo, bo on tylko chce podłączyć maszynę, przepuścić 20 litrów oleju Ravenol i przyuczyć skrzynię.

Jeszcze jedno pytanie:
Czy szarpanie przy zmianie biegów powoduje powstanie błędów, które można odczytać z samochodu?
Bo jeśli tak, to chyba powinno się od tego zacząć.

tomaszo
13th-April-2021, 09:32
No właśnie a macie Panowie jakąś taka procedurę krok po kroku z serwisówki? bo ja jakoś nie znalazłem :(

Maxx
13th-April-2021, 09:55
I jeszcze jedno, może głupie pytanie: wymiana filtra przed, w trakcie czy po wymianie dynamicznej oleju ?

Nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie ... mi statycznie wymieniało aso w Krakowie nie wiem nawet na którym etapie założono nowy filtr . Z cenami też jest już konkretnie bo sama wymiana bez oleju i części to 1076zł
Serwisówka infiniti nic nie mówi o procedurze wymiany oleju AT w wersji 2.0t

sa filmy na YT , ale z merca i co ciekawe sprytnym sposobem robia płukanie bez specjalistycznej maszyny

https://www.youtube.com/watch?v=tSTxTw5PxYk

PawelInfi
13th-April-2021, 10:25
Filtr a potem olej.

teo
13th-April-2021, 22:38
Nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie ... mi statycznie wymieniało aso w Krakowie nie wiem nawet na którym etapie założono nowy filtr . Z cenami też jest już konkretnie bo sama wymiana bez oleju i części to 1076zł
Serwisówka infiniti nic nie mówi o procedurze wymiany oleju AT w wersji 2.0t

sa filmy na YT , ale z merca i co ciekawe sprytnym sposobem robia płukanie bez specjalistycznej maszyny
https://www.youtube.com/watch?v=tSTxTw5PxYk (https://www.youtube.com/watch?v=EVy254f7lN0)

Na podlinkowanym filmie jest statyczna wymiana oleju, bez płukanki. Przy tej metodzie zostaje jeszcze stary olej w skrzyni i w konwerterze (jakieś 50% starego oleju zostaje w skrzyni).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Maxx
14th-April-2021, 00:13
Na podlinkowanym filmie jest statyczna wymiana oleju, bez płukanki. Przy tej metodzie zostaje jeszcze stary olej w skrzyni i w konwerterze (jakieś 50% starego oleju zostaje w skrzyni).


Sent from my iPhone using Tapatalk

coś jest nie tak z linkiem , otwiera się niewłaściwy film spróbuj teraz czy wyświetla się właściwy tytuł

MERCEDES BENZ 7-Speeds 722.9 ATF FLUSH not a Change
https://www.youtube.com/watch?v=tSTxTw5PxYk


na filmie po wymianie filtra , do miski tłoczą czysty olej a brudny wypływa konwerterem , nie jest to zapewne tak dokładna wymiana jak maszyną metodą dynamiczną ale lepsza niż konwencjonalna statyczna

PawelInfi
14th-April-2021, 10:11
Panowie,

w 2.0t można i wymienia się statycznie cały olej (ok 10L), bo można spuścić ze sprzęgła.

Maxx
14th-April-2021, 10:53
Panowie,

w 2.0t można i wymienia się statycznie cały olej (ok 10L), bo można spuścić ze sprzęgła.

ASO Kraków do wymiany zuzyło tylko 8l ( 2 butelki zostały ) , o czymś nie wiedzą ?

PawelInfi
14th-April-2021, 13:48
Może tyle im się udało spuścić :)

teo
14th-April-2021, 14:21
Panowie,

w 2.0t można i wymienia się statycznie cały olej (ok 10L), bo można spuścić ze sprzęgła.

No faktycznie, good news.

Tylko jest małe ale: pierwsza generacja 722.9 nie ma korka spustowego dla konwertera. Korek spustowy dodano w drugiej generacji skrzyni.

Więc może być tak jak w Mercach: ten sam model auta, różne generacje skrzyni - zależy w jakim okresie produkowane auto i którą generację skrzyni wrzucili do auta.


Sent from my iPhone using Tapatalk

wlaziu
14th-April-2021, 23:09
Wszystkie infi mają już tą drugą generację 7g tronic.

docent
16th-April-2021, 19:14
Panowie, a czy takie szarpanie przy zmianie biegów może być spowodowane uszkodzeniem sprzęgła ?

Dziś przejechałem autem w trasie 400 km i wydaje mi się, że jakby ubyło mu mocy.

teo
16th-April-2021, 20:09
Panowie, a czy takie szarpanie przy zmianie biegów może być spowodowane uszkodzeniem sprzęgła ?

Zastanawiam się co może być przyczyną takiego zachowania. 7G-Tronic jest całkiem niezłą skrzynią, więc usterki raczej nie powinny pojawić się przy tak małym przebiegu.

Więc może styl jazdy? Jeśli auto masz od nowości, to raczej wiesz, że nie było upalane typu: wrzucanie N, podnoszenie obrotów, wrzucanie D i ruszanie z piskiem (to zabija momentalnie elementy cierne w automacie). Nie wykluczałbym jednak zmiany R-N-D i D-N-R na aucie, które w 100% nie jest zatrzymane (obciąża elementy cierne w skrzyni - szybsze zużycie, niebezpieczeństwo uszkodzenia).

Przy wyeksploatowanych/uszkodzonych elementach ciernych przy zmianie biegów mogłoby szarpać. Nie pamiętam jak pracuje konwerter w 7G-Tronic - kiedy załącza się lockup, dla których biegów i przy jakich rpm, ale też może powodować szarpanie. Może być też co innego. Ale... to są tylko domysły!

Obawiam się, że na to pytanie odpowie wyjecie skrzyni, rozebranie i diagnostyka. Omijałbym specjalistów, którzy zdiagnozują problem bez obejrzenia skrzyni na stole. Na szczęście masz automat popularny i sporo speców zjadło na nim zęby, więc sporo osób go zna.

Skrzynię i tak trzeba zdjąć z auta do naprawy (tym bardziej jeśli to mechatronika). Zamiast w ciemno wymieniać mechatronikę za 4500 zł, należy zdjąć skrzynię, rozebrać, na stole zdiagnozować (to kosztuje jakieś 600zł) i wtedy naprawić to co się zepsuło. Pomyśl tak: może miejscowy lekarz nie pomylił się (wtedy good for him - miał szczęści, że trafił). Jednak jeśli się pomylił i w ciemno zrobisz mechatronikę za 4500 zł i by to nie pomogło... osobiście byłbym mocno zirytowany. Dlatego uważam, że lepiej dołożyć te kilka stów na porządną diagnostykę.

docent
16th-April-2021, 21:20
Auto użytkowane po "emerycku". Przełączane biegów tylko na postoju.
Ale........ ze względu na bardzo wąski wjazd do garażu, żona wjeżdżała na podjazd pod górkę i parkowała tyłem , wolniutko, myślę że przez minutę lub dłużej. Nie wiem czy można to określić że na "półsprzęgle".

Teo polecisz kogoś w Warszawie, kto mógłby postawić swoją diagnozę ?

teo
16th-April-2021, 23:53
Auto użytkowane po "emerycku". Przełączane biegów tylko na postoju.
Ale........ ze względu na bardzo wąski wjazd do garażu, żona wjeżdżała na podjazd pod górkę i parkowała tyłem , wolniutko, myślę że przez minutę lub dłużej. Nie wiem czy można to określić że na "półsprzęgle".

Teo polecisz kogoś w Warszawie, kto mógłby postawić swoją diagnozę ?

Zastanawiam się jak funkcjonuje układ przeniesienia napędu, jak zachowują się poszczególne komponenty w takiej sytuacji oraz czy to może uszkodzić skrzynię/przyspieszyć zużycie? Jeśli nie było wachlowania biegami na toczących się kołach to nic złego nie powinno się stać. Poślizg "sprzęgła" jest czymś naturalnym dla sprzęgła hydrokinetycznego i nie jest niebezpieczny (nawet jest to właściwość takiego sprzęgła - choćby gdy jesteś na D i trzymasz nogę na hamulcu). Do tego Q60 ma autohold na wzniesieniach, tak? Więc tym bardziej nic złego nie powinno się stać. Jeśli było wachlowanie biegami, a koła toczyły się - na pewno elementy cierne sprzęgieł mogły dostać w kość, no ale nie biegów 4 i 5 :).

A teraz wróżenie z fusów - wachlowanie biegami, elementy cierne niskich biegów dostają w kość, odrywają się drobinki materiału, drobinki blokują kanaliki olejowe, mechatronika dostaje w kość? Nieeee. Chyba popłynąłem. Trzeba zajrzeć do skrzyni i popatrzeć. Nie powtarzaj tego co tu napisałem specowi, abyś mu nic nie sugerował. Spec jest od diagnozy, ja jestem laikiem.

Za 20 kkm będę miał wymianę olej w skrzyni, więc powoli rozglądam się gdzie to zrobić. Znalazłem na forum, że Auto Józefów jest polecany - znam ten serwis, od wielu lat robią automaty, ale nie mam opinii, powoli robię research ;). Cena za diagnozę, którą podałem jest z ich strony www.
Jest jeszcze Midparts, Samko - jw. Osobiście będę wymieniał olej w Auto Józefów - wyłącznie ze względu na moje okolice. Niestety obecnie polecić nie potrafię. Do tej pory nie miałem awarii automatu w żadnym aucie, a eksploatację (filtry, olej) robiłem sam, więc nie było potrzeby szukać serwisu. Stąd brak opinii o serwisach. Osobiście zlecałbym diagnozę i naprawę skrzyni w serwisie, który specjalizuje się wyłącznie w automatach, nie stawia ostatecznej diagnozy bez rozebrania skrzyni, ma dobrą opinię i jest w mojej okolicy. Jesteś w tej komfortowej sytuacji, że 7G-Tronic to bardzo popularna skrzynia, dobrze udokumentowana, więc z serwisem, ceną i częściami nie będzie problemu.

Sent from my iPhone using Tapatalk

wlaziu
18th-April-2021, 03:05
Możesz spróbowac ponowną adaptację. Gdzieś się natknąłem, (ale to w jatco), że totalnie emerycki styl jazdy może się tak objawiać.
Gdy zimny, odepnij aku (lub bezpiecznik od ECU/TCM), poczekaj chwile i podepnij spowrotem. Potem przejedź się kilkanaście km, ale takim żwawszym tempem. Nie koniecznie do odciny, ale też nie po emerycku. Pozmieniaj trochę biegów w zakresie 3-6000 rpm.
Jak nie pomoże to chyba zostaje na stół i rozebrać. Mechatronika jest częsro obwiniana w tych skrzyniach, ale to nie oznacza z automatu że to padło.

kajtek1
18th-April-2021, 07:06
Witam. Wszystkie oleje (skrzynia i dyfry) wymieniałem u Grabowieckiego w Izabelinie. Goście znają się na rzeczy,znają infi i spokojnie ich polecam.

wlaziu
18th-April-2021, 12:07
Też robiłem u Grabowieckiego. Też polecam.

docent
18th-April-2021, 13:41
Też robem u Grabowieckiego. Też polecam.

"Zerować" skrzynię samemu trochę się boję. Jutro dzwonię do Grabowieckiego.

docent
24th-April-2021, 08:54
Zanim pojechałem do Grabowieckiego, trochę pojeździłem autem aby zaobserwować w jakich warunkach skrzynia szarpie a w jakich nie.
I tak:
Zimny olej i spokojna jazda szarpanie bardzo wyraźne z 3 na 4, z 4 na 5, oraz przy redukcji z 3 na 2 lub 2 na 1.
Zimny olej i dynamiczna jazda szarpanie wyczuwalne z 4 na 5 i przy redukcji z 2 na 1.
Gorący olej i spokojna jazda szarpanie wyczuwalne z 4 na 5 i przy redukcji z 2 na 1.
Gorący olej i dynamiczna jazda szarpanie nie jest wyczuwalne.

Mając taką wiedzę zadzwoniłem do Grabowieckiego, przekazałem swoje spostrzeżenia, a Pan powiedział że trzeba wymienić olej.
Podjechałem do Izabelina, auto na podnośniku, ja pytam o naprawę skrzyni, konwertera, ponowną adaptację a gość mi mówi że oni tylko olej wymieniają.
No to się zdziwiłem, ale zaryzykowałem samą wymianę oleju.

Efekt wymiany następujący :
Na zimnym i rozgrzanym oleju skrzynia pracuje podobnie.
Przy spokojnej jeździe szarpanie pozostało ale jest delikatniejsze.
Przy dynamicznej jeździe właściwie jest niewyczuwalne.

Generalnie punkt wymiany ojeju Grabowiecki, bo serwisem nazwać ich raczej nie można, do samej wymiany oleju mogę polecić.

Ale ponieważ szarpanie pozostało chcę konkretnie zdiagnozować skrzynię. Myślałem aby pojechać do Auto Józefów Skrzynie Automatyczne i stąd moje pytanie:
Czy ktoś coś w tym warsztacie diagnozował, naprawiał ?

danielo3333
24th-April-2021, 14:04
Polecam Midparts w Raszynie

wlaziu
25th-April-2021, 17:24
Odpinałeś akumulator? Jak nie to odepnij na chwilę, zapnij i pojeździj żwawiej. Nic nie popsujesz (no chyba że Ci klucz spadnie na klemy....)

docent
25th-April-2021, 20:15
Odpinałeś akumulator? Jak nie to odepnij na chwilę, zapnij i pojeździj żwawiej. Nic nie popsujesz (no chyba że Ci klucz spadnie na klemy....)

Tylko ja mam dwa. Czy po odpięciu obydwóch nie pojawią się jakieś błędy z którymi będę musiał jechać do ASO ?

wlaziu
25th-April-2021, 20:23
Odepnij oba. Nie nie pojawią się. Co najwyżej szyby będziesz musiał opuscic I podnieść by auto podnoszenie zaczęło działać. Tylko po zapięciu przez 2-3 jazdy nie jeździj jak emeryt. Tak gwoil ścisłości wyresetuje to reakcje elektronicznej przepustnicy. Samą skrzynię 7g resetuje się consultem.

Bartos
25th-April-2021, 21:08
Trzeba by się przyjrzeć mechatronice, rozkręcić wymienić główną uszczelkę, sprężynki i kulki odpowiedzialne za cieśnienia i przepływ oleju oraz sprawdzić solenoidy.
Taki zabieg jest np. popularny w skrzyni hp ZF w BMW e50/65.
Gówniane materiały, kuleczki są z tworzywa i robią się po czasie jajowate. W przypadku ZF sa poradniki na YT jak to zrobić samemu lub jak to robią serwisy. W przypadku Infiniti będzie gorzej z poradnikiem.

wlaziu
25th-April-2021, 21:12
To nie ZF. To nie JATCO. W przypadku 7g tronic najlepszą kopalnią wiedzy będzie chyba forum Mercbenz zwłaszcza że silnik-skrzynia to przeszczep niemal 1:1.

docent
1st-May-2021, 17:30
1. Przejechane w "trasie" kolejne 250 km. Skrzynia wraca do normalnej pracy.
2. Za radą wlaziu odpięte oba aku. Kilkanaście kilometrów jazdy ze zmienną prędkością i sporymi przyspieszeniami. Można powiedzieć, iż prawie wszystko wróciło do normy - czasem delikatnie wyczuwalna jest redukcja z 2 na 1.
3 . Myślę, że to nie wymiana oleju po 40000 km miała taki wpływ (tak na oko, olej właściwie nie był przepracowany) a raczej przebieg 500km poza miastem, odpięcie aku i żwawsze potraktowanie auta.

wlaziu
1st-May-2021, 23:07
Z 2 na 1 to mało która skrzynia jest idealnie łagodna, zwłaszcza gdy zimna. W manualu ciężko zredukować 2 do 1 bez szarpnięć, automat też ma ograniczenia. Jedyne rozwiązanie to trochę sprawniejsze zwalnianie z tych ostatnich 20km/h.

Michał_misiek
12th-August-2021, 19:19
Wymień olej dynamicznie + ew jakaś płukanka. Oczywiscie potem reset przebiegu oleju żeby skrzynia wiedziała że jest wymieniony. To młode auto wiec zawory też nie powinny być mocno zabrudzone (chyba że jakieś opiłki metaliczne czy coś w tym rodzaju). Siedzę w zaworach do skrzyń z Volvo sprzed 15 lat i tam to inna bajka.
Jakie jest oznaczenie skrzyni biegów w tych autach? poszukam jakiś zaworów do niej a nie rozwiercanie i inne druciarstwo.


Jak robi się reset przebiegu oleju w skrzyni? QX70 też się to tyczy?