Strona 11 z 14 PierwszyPierwszy ... 910111213 ... OstatniOstatni
Poka? wyniki od 101 do 110 z 133

Temat: INFINITI Q50 HYBRID - raport spalania (spalanie rzeczywiste)

  1. #101
    FAN INFINITI - KLUBOWICZ Avatar Maxx
    Do??czy?
    Feb 2017
    Mieszka w
    Jaworzno
    Jeździ
    Q50s 2.0t 2016 Malbec Bl/ Nissan370z
    Postów
    1,034
    Podziękował
    118
    Otrzymał podziękowanie 131 raz/y

    Domy?lnie

    Cytat Napisa? wlodar Zobacz post
    Nie mówiac o cvt ,która wykończyła by mnie psychicznie .Rozstrzał tego co widzisz ,słyszysz ,a czujesz mija się no stop .Nie dałbym rady jeździć na notorycznie "ślizgającym" się sprzęgle
    Trzeba prostować takie rzeczy na bieżąco

    A szanowny kolega miał do czynienia z CVT czy e-CVT Toyoty?
    bo to jak porównywanie osiągów Q50 hybrid z ES 300h ...
    łańcuch vs planetarna
    wyje vs nie wyje
    na co dzień jeżdżę Q50 z 7G-tronic , zetą z Jatco i ES 300 z e-cvt wiec skalę porównawczą mam , jak ktoś chce zweryfikować zapraszam do Jaworzna na jazde

  2. #102
    Forumowy wyjadacz
    Do??czy?
    Jun 2019
    Mieszka w
    Śląsk
    Jeździ
    Q50S 2018 2.0T
    Postów
    347
    Podziękował
    2
    Otrzymał podziękowanie 36 raz/y

    Domy?lnie

    Tak jeździłem is hybrid
    Nie ma szans ,żeby mnie ktoś namówił

  3. #103
    Forumowy wyjadacz Avatar grisza
    Do??czy?
    Jan 2014
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Jeździ
    Infiniti Q50S Hybrid RWD, 2014 Black Obsidian
    Postów
    245
    Podziękował
    0
    Otrzymał podziękowanie 36 raz/y

    Domy?lnie

    Osobiście jestem zdania, że optymalizacja spalania przy spokojnej jeździe w Infiniti Q50S Hybrid jest na bardzo dobrym poziomie. Wydaje się, iż zostało to osiągnięte za przyczyną czterech czynników:
    zastosowaniu wolnossącej nie wysilonej w warunkach spokojnej jazdy jednostki benzynowej,
    stałej pomocy dla silnika benzynowego ze strony jednostki elektrycznej,
    świetnej optymalizacji przełożeń skrzyni biegów,
    i niskiemu współczynnikowi oporu powietrza.
    Gdyby się odnieść do wskazanego powyżej porównania spalania Lexa ES300H do Infiniti Q50S Hybrid to podam kilka danych porównawczych, które pokazują jak oszczędny jest zespół napędowy Infiniti.

    Waga pojazdów - Lex około 1680 kg Infiniti RWD około 1850 kg a AWD około 1930 kg . INFI cięższy zatem o 10% w przypadku RWD i 15% w przypadku AWD

    Pojemność silnika spalinowego LEX 2,5 litra , INFI 3,5 litra - a więc 40% większa pojemność INFI

    Moc silnika spalinowego Lex 178 KM, INFI 306 KM - a więc 71% większa moc INFI

    Moc silnika elektrycznego Lex 120 KM, INFI 68 KM - a więc o 76% większa moc Lexa

    Te dane pokazują jakim majstersztykiem popisali się inżynierowie Infiniti uzyskując podobne wartości spalania(no niech będzie, że troszkę wyższe) w przypadku Q50S Hybrid w stosunku do ES300 Lexa, gdy mieszanka paliwowo-powietrzna trafia w Infi do silnika o znacznie większej objętości cylindrów, wspomaga go znacznie słabszy silnik elektryczny a przy tym jest cięższe od Lexa.
    Wierzcie mi, że jako 10 letniemu użytkownikowi auta trudno mi się z nim rozstać i będzie wielki płacz, gdy ten moment przyjdzie. Przyjemność z jazdy, osiągi i w moim przypadku NIEZAWODNOŚĆ na najwyższym poziomie.

  4. #104
    Forumowy wyjadacz
    Do??czy?
    Jun 2019
    Mieszka w
    Śląsk
    Jeździ
    Q50S 2018 2.0T
    Postów
    347
    Podziękował
    2
    Otrzymał podziękowanie 36 raz/y

    Domy?lnie

    Dodaj jeszcze większe koła i cięższe w Infiniti.
    Już sama zmiana na 19 w lex podniosłaby mierzalnie spalanie nie mówiąc już o odwróceniu sytuacji gdzie infi ma 18 ,a lex 19
    Przy AWD dochodzi nie tylko waga ale jeszcze dodatkowe tarcie ,które trzeba napedzić.
    No i ...Trzeba nakarmić 6 garów nie cztery
    Ostatnio edytowane przez wlodar ; 26th-July-2025 o 15:57

  5. #105
    Forumowy wyjadacz Avatar grisza
    Do??czy?
    Jan 2014
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Jeździ
    Infiniti Q50S Hybrid RWD, 2014 Black Obsidian
    Postów
    245
    Podziękował
    0
    Otrzymał podziękowanie 36 raz/y

    Domy?lnie

    Wielkość obręczy i ich masa to jedno a drugie to szerokość opony. Tu też jest różnica spalania.

  6. #106
    Forumowy wyjadacz Avatar BPX33
    Do??czy?
    Jun 2024
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Jeździ
    Infiniti Q50S Hybrid, Suzuki Swift, Skoda Fabia II (służbowo)
    Postów
    314
    Podziękował
    48
    Otrzymał podziękowanie 25 raz/y

    Domy?lnie

    Cytat Napisa? Maxx Zobacz post
    6,4 l/100km pzy stałej predkości 135 ( GPS 132km/h) na trasie ponad 1500km to rezultat bardzo doby jak na 5 metrową limuzyne z pełnym bagażnikiem i pasażerami
    A jeszcze jedno pytanie. 6,4l/100km to wynik z tankowań czy komputera pokładowego? Bo jeśli z komputera to mógł być to wynik 7,4l/100km realnie, a to już nie za fajnie...

  7. #107
    Forumowy wyjadacz Avatar BPX33
    Do??czy?
    Jun 2024
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Jeździ
    Infiniti Q50S Hybrid, Suzuki Swift, Skoda Fabia II (służbowo)
    Postów
    314
    Podziękował
    48
    Otrzymał podziękowanie 25 raz/y

    Domy?lnie

    Mogę ze swojej strony zrobić małą aktualizację o wyniki w warunkach górskich, bo jestem w takich od tygodnia (i będę jeszcze przez kolejny tydzień).

    Moim zdaniem największa frajda pojawia się właśnie w takich warunkach drogowych, więc wszystkie serpentyny traktuję (oczywiście w granicach bezpieczeństwa swojego i innych użytkowników drogi) jako zabawę na torze wyścigowym i na dystansie 1072 km mam realne spalanie na poziomie 7,03l/100km! Zabawa jest przednia, a koszty jak widać identyczne jak jeżdżąc normalnymi drogami.

    Współczynnik frajdy z jazdy w odniesieniu do kosztów jest na perfekcyjnym poziomie!

  8. #108
    FAN INFINITI - KLUBOWICZ Avatar Maxx
    Do??czy?
    Feb 2017
    Mieszka w
    Jaworzno
    Jeździ
    Q50s 2.0t 2016 Malbec Bl/ Nissan370z
    Postów
    1,034
    Podziękował
    118
    Otrzymał podziękowanie 131 raz/y

    Domy?lnie

    Cytat Napisa? BPX33 Zobacz post
    A jeszcze jedno pytanie. 6,4l/100km to wynik z tankowań czy komputera pokładowego? Bo jeśli z komputera to mógł być to wynik 7,4l/100km realnie, a to już nie za fajnie...
    Realne zużycie lexa zweryfikowałem już wielokrotnie podczas tankowania i bład pomiaru komputera wynosi +-0.1 litra/100km . system pomiaru przepływu paliwa w lexie jest zatem bardzo precyzyjny
    Na trasie Jaworzno-Triest-Bari-Jaworzno autostradami (135 tempomat) + trochę po miastach w sumie ok 3760km zatankowaliśmy 241 lirów paliwa
    tam gdzie nie było odcinków górskich , sredna spalania na autostradzie 6,14 l/100km 1635km 100,35 litrów paliwa

    ja juz w tym temacie bo znowu wywołam święte oburzenie , moze kiedyś napisze coś w dziale o innych naszych samochodach

  9. #109
    Forumowy wyjadacz Avatar BPX33
    Do??czy?
    Jun 2024
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Jeździ
    Infiniti Q50S Hybrid, Suzuki Swift, Skoda Fabia II (służbowo)
    Postów
    314
    Podziękował
    48
    Otrzymał podziękowanie 25 raz/y

    Domy?lnie

    Cytat Napisa? Maxx Zobacz post

    ja juz w tym temacie bo znowu wywołam święte oburzenie
    Ja tam się na nic nie oburzam. Mi spalanie w Q50 nie przeszkadza jak na tą moc i osiągi.
    Co do Lexus'ów to to nie moja bajka, bo wizualnie do mnie nie trafiają, a są jednak drogie w zakupie (dużo droższe niż Infiniti) i wg mnie nie warte swojej ceny (oczywiście w porównaniu do Infiniti). Jeśli miałbym coś kupować od koncernu Toyota to raczej kupiłbym właśnie Toyotę.

  10. #110
    FAN INFINITI - KLUBOWICZ Avatar Mateusz ex37
    Do??czy?
    Nov 2018
    Mieszka w
    Świat
    Jeździ
    RX450h, EX37, QX80
    Postów
    1,566
    Podziękował
    91
    Otrzymał podziękowanie 185 raz/y

    Domy?lnie

    No i zakończmy temat który gorzej czy lepiej wypada. Infiniti to prawdziwe, kupuje się dla fanu, a nie dla bicia rekordów ekonomiki. A Lexusa kupuje się jak już się nawierzyłeś Infiniti i broda zaczyna Ci siwieć.
    UWAGA W moich postach wyrażam własne zdanie na podstawie posiadanych kilkunastu Infiniti które mieliśmy i mamy w domu i u znajomych. Samodzielnie z pasji do mechaniki naprawiamy nasze auta. Regulujemy zawory itd. Nie Jesteśmy wyrocznią, piszę na podstawie doświadczenia z marką Infiniti. Pisze jak jest. Forum to nie klub wzajemnej adoracji. Jak Infiniti coś spartoliło to o tym piszę.

Strona 11 z 14 PierwszyPierwszy ... 910111213 ... OstatniOstatni

Podobne w?tki

  1. 2.0T Q50 2.0t AT (211KM) Raport Spalania
    By Maxx in forum Silnik i Skrzynia biegów
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 20th-June-2022, 16:57
  2. 3.5H INFINITI Q50 HYBRID - Stainless Steel Exhaust System
    By slepy62 in forum Silnik i Skrzynia biegów
    Odpowiedzi: 223
    Ostatni post / autor: 15th-July-2020, 22:59
  3. 2.2D INFINITI Q50 2.2 Diesel - raport spalania (spalanie rzeczywiste)
    By SPIDER'Q50 in forum Silnik i Skrzynia biegów
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 15th-October-2017, 13:37
  4. FX30d II generacji - silnik DIESEL - raport spalania
    By slepy62 in forum Generalne Informacje i Pytania
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 28th-June-2011, 15:54

Uprawnienia

  • Nie mo?esz zak?ada? nowych tematów
  • Nie mo?esz pisa? wiadomo?ci
  • Nie mo?esz dodawa? za??czników
  • Nie mo?esz edytowa? swoich postów
  •